Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
LĂ€st 88 ggr
DesK
1

Dagens ros đŸŒč

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens rosor gĂ„r till min granne, en kompis i byn och den lokala rörfirman 😊
Jag var ute pĂ„ en trevlig vanlife-trĂ€ff, nĂ€r mobilen ringde ganska sent pĂ„ kvĂ€llen. Det var en av mina killar hemma. Det fanns plötsligen inte nĂ„got vatten. Efter lite felsökning, med hjĂ€lp av en kompis i byn, kom vi fram till att vattenpumpen hade gett upp. SĂ„ jag fick vackert vĂ€nda hem i söndags. Jag hade ju nödtoan och alla vattendunkar med mig i bilen. IgĂ„r morse ringde jag till den lokala rörfirman och förklarade lĂ€get. Dom sa att dom nog inte kan komma förrĂ€n pĂ„ onsdag. Jag sa att det var lugnt, eftersom vi har bra nödutrustning. IgĂ„r pĂ„ sena eftermiddagen ringde dom och talade om att dom kommer idag pĂ„ morgonen. Kl 8 ringde det pĂ„ dörren och operation byta vattenpump drog igĂ„ng. NĂ„gra timmar senare var den nya vattenpumpen pĂ„ plats. Jag ringde min granne, som Ă€r elektriker, en stund senare kom han och fixade elen till pumpen, sĂ„ nu har vi vatten igen 😊
Jag Ă€r sĂ„ tacksam för hjĂ€lpsamma grannar och den goda kontakten med rörfirman 🙏😊

/Désirée

• Redigerat 2025-07-15 19:22 av DesK
Maria
2

Oj vilket flyt. Underbart nĂ€r det fungerar 🙂

/Maria

DesK
1

#1 Ja och sÄ tacksam för det. NÀr pumpen la av, stod en av killarna i duschen och dom andra höll pÄ att starta diskmaskinen.

/Désirée

Magi-cat
1

Vad bra det Ă€r med lokala företag och hjĂ€lpsamma mĂ€nniskor! 🍀🌾đŸŒșđŸŽ‰đŸŒ»

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen