Present till mannen
Om en månad fyller mannen 44 år.
Jag vill ge honom något betydelsefullt efter allt vi gått igenom.
Vi har varit tillsammans i 21 år. Jag älskar honom över allt annat. Men den senaste tiden har vi glömt varandra, även pratat om skiljda boenden. Allt fokus har varit sonen och skolan.
Vi har ingen möjlighet att åka iväg en helg.
Över dagen kan jag förhoppningsvis ordna någon som har ansvar över sonen.
Har ni några tips?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vad har han för intressen?är inte min starka sida men ändå,men någon inriktning i intresse
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Göra något som han verkligen uppskattar. Jag vet ju inte vad han gillar, men det kan vara allt från museibesök, konsert, biltävling, bra restaurang eller bara en vandring med god picknick. Jag vet en som åkte på fisketur med sin man, det var mycket uppskattat.

#2 Håller med .
Stolt ägare till tre La permer
Inga intressen. Han fiskar lite när han är vid stugan.
Vill egentligen inte åka någonstans alls. Inte just nu.
Vill inte vara ute i naturen som jag. Fick med han ut i 40 min igår. Men inget intresse av det.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Men han gör väl något när han är ledig?
En annan tanke slog mig. Det kanske verkar helt uppåt väggarna, men….
Jag vet ju inte i detalj er vardagssituation, men det känns som om mycket kretsar kring sonen och hans problem. Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att koppla av och hinna ens tänka på sig själv och vad man vill.
Men här är nåt jag skulle kunna tänkt mig att göra (om nu situationen är som jag föreställer mig).
Jag skulle laga god mat, se till att det finns sånt hemma som min man gillar.
Sedan skulle jag ta sonen och åka iväg över natten.
Det kan också vara en fin present; att ge någon tystnad och ro, plats för egna tankar och viljor.
#5: ja jag tänkte lite i samma bana,men att ni två gör något. Kanske som sagt en middag,vet inte om de finns möjlighet för bio? Saker som ändå uppskattas utan att de tar för mkt energi eller tappar fokus på er.o om bio är jobbigt,lite lyxigare filmkväll med öl,chark ostbricka om sånt funkar. Jag kan tycka att jag vill ut o äta med min andra hälft men vårat liv är så kaotiskt att de bara är enklare att få egentid i att laga middag ihop o då försöka prata om annat än allt de jobbiga,vilket funkar ibland. Ibland lagar han maten,o ibland jag eller ihop. För annars som sindri säger: egentid kan va guld värt med
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Kan någon ta hand om sonen eller kanske sonen ska vara med och fira om det känns bra.
En filmkväll hemma med god hämtmat.
En del butiker kan göra charkbricka och så något gott att dricka till. Bara ni två en kväll med god mat och film.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2025-06-12 13:03 av beem