Barnsjukdomar
Numera vaccineras nan mot mycket vilket är bra.
Vilka barnsjukdomar har ni haft?
/Maria
Mässling och Vattkoppor i övrigt har jag klarat mig från sånt som krupp astma allergier Scharlakansfeber med mera men många av dom jag växte upp med hade det mesta av det här nåja förkylningar och magsjuka som alla andra fick jag med nån gång men det var sällan.
Jag har alltid haft turen att vara väldigt frisk både som barn och vuxen peppar peppar men giftstruman fick jag men det där fick jag stil på.
När jag tänker tillbaka på hur många kompisar som ofta var sjuka och hur jobbigt dom med krupp och astma hade det redan som små så dom inte kunde gå ut och leka stackars ungar jag minns jag tyckte så synd om dom.
Jag har haft vattenkoppor, påssjuka två ggr båda gångerna väldigt lite och så har jag haft röda hund eller mässling. Minns bara att jag såg ut som en prickig korv.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2025-06-09 10:16 av Tarotstollan
Haft kikhosta, vattkoppor och haemophilus. Kan ha haft något mer jag inte kommer ihåg någon nämnt för mig (var väldigt liten när jag hade alla tre sakerna så minns det inte själv).
Hade väl turen att vara född under en tid där man fick vaccin för många av de andra vanliga barnsjukdomarna.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Har haft alla de som räknades som barnsjukdomar när jag var barn, förutom difteri. De flesta hade jag innan jag började skolan. Astma, krupp och allergier räknades inte dit då. Undrar om de gör det nu, för åtminstone astma och allergier är ju inte övergående sjukdomar och drabbar även vuxna.
Scharlakansfebern var inte längre dödlig då, eftersom penicillinet fanns. Var rätt dålig i början, men fick inte den karaktäristiska "smultrontungan", mer än lite grand på sidorna av tungan. Det var dock tillräckligt för att jag skulle ha svårt att äta. Under närmare en vecka levde jag på risgrynsgröt, för det var det enda jag fick ner. Min mor kokade en stor gryta på morgonen och hällde i en stor, blå skål, som vi brukade ha till popcorn i vanliga fall. Sedan åt jag ur den skålen när jag var hungrig. Konstigt nog tröttnade jag inte på risgrynsgröt då. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Scharlakansfebern . kikhosta. röda hund, vattkoppor , mässling. Påssjuka ja jag har nog haft alla 😒
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Mamma hade dålig koll på vilka jag haft. Själv tror jag att jag minns mässling. Var i alla fall prickig som tusan.
Jag fick vattkoppor samtidigt som min son och jag blev jättesjuk. Hade koppor överallt. I underlivet i munnen och t.om under fötterna.
Sonen hade några enstaka koppor 😉
/Maria
Jag har haft mässling och förmodligen även vattkoppor eftersom jag som vuxen fick bältros men det har jag inget minne av.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Det jag kan känna mig tacksam för nu med alla sjukdomar som jag slapp undan det var mina föräldrar dom ville inte vaccinera mig mot det ena och det andra och på den tiden på sena 60 talet och början på 70 jag har inte koll på vaccin då för jag var barn.
Men mina föräldrar föll inte i den fällan och jag höll mig frisk medan så många inte gjorde det säger väldigt mycket hur fel det var där under 60 och 70 talen och nu närmar jag mig 60 men hur många är det inte i min ålder som får en massa sjukdomar jag är skonad än så länge för det inte en garanti men blir jag sjuk så blir jag av en orsak och det är obalansen på Moder Jord inte vad något förbannat vaccin kan göra det måste vi få bort det är onaturligt för varje människa som lever här och nu.
Vacciner innebär att sluta leva dom hindrar vår kropp att utvecklas som dom är naturligt vi måste ta hänsyn till oss själva då först ser vi ljuset 🕯️
#8 Inga konstiga konspirationsteorier om vaccin på denna sajt tack.
/Maria
- Redigerat 2025-06-09 20:18 av Maria
Jag är vaccinerad mot de flesta barnsjukdomar och har sluppit råka ut för dem därigenom.
Har haft kikhosta vilket var ett helvete. Hostade tills jag kräktes.
Vattkoppor har jag också haft då det inte fanns något vaccin mot det på den tiden. Därför har jag nu vaccinerat mig mot Bältros för att slippa det.
Har haft kikhosta, påssjuka och vattkoppor, tror flickor vaccinerades mot röda hund och pojkar mot påssjuka "på min tid" (risk för fertilitets/fosterskador).
Jag blev sällan särskilt sjuk, förmodligen så blev jag härdad av att jag försökte utsätta mig på alla sätt och vis för kyla, väta, magsjuka och annan smitta för att kunna stanna hemma från skolan.🫣
Min syster däremot blev knalldålig varenda gång så där satt jag med min enda vattkoppa och försökte få mina föräldrar att förstå att jag ändå behövde vara hemma i flera veckor.
Det är ju hemskt sett i backspegeln.😐❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Har haft både Mässling, Röda hund och vattkoppor. Har även haft Påssjuka och Kikhosta
#9: Det här är inga konspiration er det var vad mina föräldrar valde jag blev vaccinerade med Polio så här finns inga konspirationer öht att fråga efter varför döma så när man inte har hela bilden och sanningen.
Min mor och min far valde det bästa för mig och det gjorde dom jäkligt rätt i.
#13 Ditt sista stycke i #8 är rena konspirationer.
/Maria