Hudvård
Det finns en uppsjö med hudvårdsprodukter och många tycker det är svårt att hitta rätt för just sin hud.
Hur är det för er använder ni ansiktskrämer och sånt och är ni nöjda med era produkter ?
Jag har använt Rapsodines Kunzeakräm många år och även fast huden åldrats så har den passat perfekt för mig så även tvål, hudkräm och shampoo med mera men silvershampoo där använder jag Björn Axéns när jag vill få håret vitare.
Här handlar jag mina produkter och dom har så mycket bra och att det är ekologiskt är viktigt för mig sen doftar Kunzeakrämen så underbart 😎
Är ni nöjda med era hudvårdsprodukter har ni hittat rätt i hudkrämernas enorma djungel 🧴
Jag använder vatten. Jag gillar inte krämer, etc. så utöver solkräm använder jag inget annat för att vårda min hud (ja, då och då tvål).
Jag använder aleppotvål, Gliss champo och en Nivea dagcreme i ansiktet.
Det är väl allt🙂
/Maria
#1 Med andra ord har du naturligt och det måste ju vara det absolut bästa istället för att smörja in sig 😎
#2 Nivea har jag provat nån gång och det doftar så otroligt fräscht, aleppotvål har jag tänkt köpa för dom är suveräna 😎
Det finns en sak till jag använt sen 1976 försvarets hudsalva men den har jag som cerat och är en sån där sak jag inte kan gå ut utan och även hemma den ligger alltid tillgänglig i fickan ett beroende jag nog aldrig kan skaka av mig 🤣
- Redigerat 2025-05-15 19:58 av [solljust]
Jag köper det mesta jag använder ifrån Yves Rocher.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Aleppotvål till hud och hår + HTH ifall jag får torr hud
Jag använder Ida Wargs produkter för att tvätta mig med och Decubal att smörja med. Köper för det mesta från Apotea, de har rabatt rätt ofta på både IW och Decubal.
Ja, Försvarets hudsalva är toppen! Den är dessutom ätlig, när jag var liten trodde jag att i militären levde man mer eller mindre på Försvarets hudsalva och ärtsoppa äten ur "snuskburk". 😁(Möjligen kan min pappa ha legat bakom den tron.)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#6: Försvarets hudsalva har tydligen funnits sen 50 talet och den går att steka i det där provade jag en gång men det var ingen höjdare 😄men är det kris eller krig och inget annat finns så går det i nödfall.
Dom där snuskdosorna ha ha ha hemskt och vi var med skolan en gång på 80 talet till I 13 på studiebesök då fick vi med oss såna där ut i skogen att äta i men våra var rena tack och lov men trevliga var dom inte minns jag tvärtom dom där hade vart med om en hel del 🤣
Använder Löwengrips shampoo och sådana servetter är torka ögonen med. Servetter mot ögoninflammation och torra ögon. Använder servetterna några gånger i veckan.
Mvh
Mig