Är du tidsoptimist
Tillhör du de som alltid är ute i god tid eller i sista minuten ? Händer det att du missar bokade tider?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2025-04-14 21:24 av beem
Nope. Jag är oftast ute i onödigt god tid😉
/Maria
Är alltid tidig eller i tid. Skulle jag vara sen beror det på omständigheter som är utanför min kontroll, t.ex försenade pendeltåg och liknande.
/Christina
Jag är alltid ute i god tid ofta för god tid så jag får vänta. Jag har vänner som
alltid är sena kommer aldrig på utsatt tid - så irriterande 🤔🙂
När jag jobbade började jag kl. 8 och hade en arbetskompis som alltid kom 08 10. Detta pågick i många år och ingen chef sa något om det.
- Redigerat 2025-04-14 22:00 av beem
Nej, jag är tidspessimist. I mitt huvud tar det alltid mycket längre tid för mig att ta mig dit jag ska än vad det gör i verkligheten. Även när jag ska någonstans som jag gått/åkt till många gånger innan och jag egentligen vet exakt hur lång restid jag behöver, så blir jag stressad om jag inte kan gå hemifrån en bra stund innan. Ska jag någonstans jag inte varit tidigare blir det ännu värre och då är jag i princip alltid alldeles för tidig. Men jag är hellre på plats och får vänta en stund än att riskera att komma sent.
Jag upplever det som väldigt respektlöst att vara sen till bokade/överenskomna tider och har svårt för personer som inte verkar bry sig om att vara i tid. Självklart kan oväntade saker hända, men jag blir galen på folk som regelbundet är sena med återkommande ursäkter (särskilt personer som utan ursäkt kommer in med tex en kaffekopp som de prioriterat framför att komma någon minut tidigare, vilket jag stötte på mer än en gång under studietiden när man skulle mötas för grupparbeten). Jag tycker jag överlag är en lugn person men just det går mig verkligen på nerverna.
Jag kan helt ärligt inte minnas senast jag var sen till en bokad tid.
//Jessie
Jag är nog både ock, vill inte sitta och vänta mer än max tio minuter men vill heller inte komma i sista minuten.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Upptäckte nu att Karlavagnen I P4 handlar om detta. Ska bli roligt att höra.
Jag är en tidsryttare kommer på exakt utsatt tid missar inget tror det sitter i efter 17½ års tågkörning jag går efter tidtabell 😂
Det värsta jag vet är folk som är sen vilket jag är kvick med att tala om man passar tiden allt annat är slappt och dåligt och när jag skulle träffa kollegor på fritiden och vi sa exempelvis vi ses kl 08 så var vi alla på plats 07.59.59 pip jäkla tidsryttare ⌚ 🤣

Jag HATAR att komma för sent. Kommer oftast lite för tidigt.
Stolt ägare till tre La permer
Lite både och här. Vill inte komma för alldeles tidligt eller alldeles för sent
Jag har alltid varit i god tid, även om det ibland innebär att behöva vänta en timme. 🤣
Är jag bortbjuden så kommer jag ju inte alldeles för tidigt. Då vill jag vara punktlig.
Däremot om jag ex ska till läkaren så vill jag gärna vara tidig. Kan sitta länge i väntrummet.
/Maria
Jag kommer alltid tidigt, vad som än gäller. Jag är bara sån.
Jag vill vara i god tid, blir stressad annars
Ligger jag backpå jobbet stressar det upp mig direkt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kommer oftast i tid, tycker inte om att vara sen eller att vänta på någon.
Okej, när jag jobbade och hade bestämt med en vän att ses efteråt, blev lite sen.
😀👌🌹
HH 🙂
Sambon och jag är olika. Han är mer snarare i tid precis. Jag vill gärna vara en bra stund innan ifall något händer på vägen.
Är på jobbet en halv timme innan ungefär. Sitter i bilen en stund och kollar fb, iFokus och spelar lite på telefonen. Tar max en kvart för mig till jobbet. Så är ute i god tid ifall något skulle hända.
Mvh
Mig
Nja, jag är oftast ute i god tid, tar alltid en tidigare buss än nödvändigt.
/Désirée