Tofflor
Är tofflor något ni använder inne?
/Maria
Vi har säkert pratat om det innan men vad gör det😃
/Maria

Periodvis har jag inneskor
Stolt ägare till tre La permer
Alltid.
Har inga fettkuddar under fötterna.. så gå barfota är vidrigt och något jag ska undvika
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inte tofflor men varma inneskor när det är kallt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tofflor är för mig inneskor av alla de slag.
/Maria
#5 Säkert lokalt vad man definierar som tofflor :)
Absolut inneskor/tofflor. Det är lite olika på vad efter årstid. Är det riktigt varmt går jag gärna barfota. Sandaler är bra för man kan gå barfota eller ha varma sockor i allt efter årstid. Men de årstiderna man springer in och ut hela tiden är det bättre med nåt som går snabbt att få av och på.
#3 Är dina fettkuddar borta för alltid? Förr gick jag alltid väldigt hårt och satte ner hälarna först, då slog jag sönder mina fettkuddar ibland och det gjorde grymt ont. Nu har jag lärt mig att inte sätta ner hälen först och nu kan jag t o m gå barfota utan att skada mig.
Jag använder tofflor. Jag är uppväxt med att alltid ha skor inne så det har alltid funnits i familjen. Jag kan inte vara utan skor inne.
Jag minns också när man besökte vänner så fanns en liten korg med lånetofflor.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag går alltid barfota inne när jag är hemma. Vill varken ha inneskor, tofflor eller strumpor på mig.
På jobbet har jag tunna inneskor för där passar det inte riktigt att gå barfota.
//Jessie
Min man började använda tofflor när han träffade mig. Hade aldrig använt det innan.
Vår son hade också tofflor jämt.
Han fick sina första sommarsandaler när han fyllde ett och då tog han sina första steg. I början kunde han bara gå om sandalerna var på😉
Han har alltid haft tofflor. Än idag som vuxen också.
/Maria
Har mera tjocka sockar på mig, har jag tofflor så är det mer mockasiner, kan inte ha tofflor med klack på, då det skulle störa grannarna under mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5: så olika begrepp används!
Jag har inte hittat mina inneskor efter flytten. Jag har flera olika virkade tofflor som min moster gjort och några som jag själv gjort- har virkat av det moster gjort.
Tofflor värmer och inneskor ger stadga år foten.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Ja så använder jag det med :)
Vet inte hur det var för er men när jag växte upp oavsett vart vi skulle gå om så bara en fika hos någon hade mor alltid med inneskor både till mig, far och henne det var liksom bara så samma hos mina far och morföräldrar man använde inneskor väldigt flitigt.
När jag drar mig till minnes så var det fler av mina kompisar som hade med sig skor att ha inne vi hade dom på lekis i skolan och på födelsedagskalas inte alla men dom flesta det hörde till inte alltid när vi lekte inne det kunde vara lite både och men inneskor hörde till.
Jag minns en av mina bästa kompisar jag växte upp med och när vi var i tidiga skolåldern hon hade sällan inneskor men hennes mamma hade så även hennes pappa dom var bönder och jobbade på ett annat sätt både ute och inne så bra stadiga skor var viktigt för dom och en födelsedag fick hon ett par fina dyra tofflor av oss dom där slängde hon i grishinken och mor blev arg minns jag och det tog tid för henne att komma över att E slängt dom där i grishinken dom blev ju så klart förstörda så det där glömde mor aldrig under sitt hela liv och det här måste ha vart 1973 eller 1974 😂
#15: uppvuxen på landet, där användes inte inneskor vid besök, möjligen tofflor.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#15: Ja det hade jag glömt. Vi hade tofflor/inneskor med oss också.
Nu kommer jag ihåg att det fanns särskilda skopåsar i tyg som man hade tofflorna/inneskorna i då man gick på besök.
#18 Det hade alltid min mamma.
/Maria
#19: Börjar känna mig som 100 år 😄
Ha ha ha ja dom där skopåsarna minns man och det skulle vara snygga såna mor var väldigt petig med sånt och det där har jag ärvt efter henne jag är petnoga med allt 😂 och nog börjar man känna sig som 100 helt sant undrar vad ungdomarna tänker om oss idag vi som var med om skopåsar och allt. Efterblivna nördar men efterblivna kan vi inte vara vi föddes före dom 🤣