Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketter: ordet-Àr-fritt-vÀl-valda-ordklÀder-smink-smycken
LĂ€st 360 ggr
Maria
3

BH

Vi har nog pratat om det tidigare men jag skriver igen?😉

AnvÀnder ni BH?

/Maria

flocken
3

Japp.
Har olika modeller för olika tillfÀllen. Men alla push-up dÄ jag inte Àr sÄ stor.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
2

Ja, Äker inte hemifrÄn utan.
ObekvÀmt utan och tycker det Àr fult nÀr man ser bröstvÄrtor igenom

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
3

Nej

Stolt Àgare till tre La permer

Maria
3

Jag har inte anvÀnt BH pÄ mÄnga Är. SÄ fruktansvÀrt obekvÀmt.

Minns min mormor. Hon var alltid BHlös till min mammas stora förtvivlan. Mamma var sÄ pryd.

Mormor var en fri sjÀl och brydde sig inte det minsta vilket var ganska ovanligt vid den tiden.

/Maria

beem
3

De ligger vÀl i nÄgon lÄda i garderoben.
Usch för denna tvĂ„ngströja.😙

Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös

Soligajag1
1

Det Àr klart att jag anvÀnder BH ,
Sen nĂ€r jag Ă€r hemma och kopplar av dĂ„ gĂ„r jag utan BH. 😀đŸŒč

HH đŸ™‚

beem
2

Jag anvÀnder inte hemma menar jag.

beem
0

Det blev inlÀgg i fel sajt

• Redigerat 2025-04-05 16:46 av beem
Fridaaaa
0

#8 Fel trÄd :)

beem
0

#9: SĂ„ tokigt. Tack.

Elizzza
0

Jag anvÀnder nÀstan alltid bh eller rÀttare en top, pga stora naturliga bröst sÄ fÄr jag ont i brösten om jag inte anvÀnder nÄgon top..
SÄ jag anvÀnder inte bh/top för att fÄ brösten att se större ut eller liknande.
Utan för att jag mÄste för att inte fÄ ont.
Vilket jag tror Àr en stor anledning till varför mÄnga som inte ens behöver stöd har bh. Dom med smÄ bröst behöver inte bh!
Som tex en push up bh! Det anvÀnder man ju bara för att fÄ sina bröst att se större ut Àn vad dom Àr!
Jag har sjÀlv anvÀnt pushup bh som yngre och det Àr ju lurendrejeri.

Fridaaaa
1

#11 Fast det kan inte du avgöra om man behöver eller inte.
MÄnga tycker det Àr snyggare eller skönare tex. Nej det Àr inte lurendrejeri heller.

NÀr jag hade smÄ bröst hade jag bh, tyckte det sÄg snyggare ut och skönare och slapp riskera att bröstvÄrtor syntes.

Lona
0

Ja, jag anvÀnder BH men tycker att det Àr svÄrt att hitta en bra. I synnerhet sedan jag gick ner i vikt sÄ Àr det knepigt att hitta en som bÄde lyfter och stödjer sÄ det bÄde kÀnns bra och ser snyggt ut.
Dessutom Àr jag överkÀnslig mot vissa material, jag tÄl inte alla typer av sömmar.

Jag har gÀrna pÄ mig en mjuk top nÀr jag sover ocksÄ.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
0

Bara nÀr jag gÄr ut och skall vistas bland folk. Oftast bara en mjuk som knappt har nÄgra sömmar.

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Scorpio97
1

Jag började anvÀnda BH för att jag tyckte det blev obekvÀmt och gjorde ont att gÄ utan (jag gick pÄ ridskola som barn/tonÄring och en hopp-lektion blev droppen!), och fortsÀtter anvÀnda BH av samma skÀl. Ska jag bara slappa hemma Àr det okej utan men ska jag röra pÄ mig sÄ vill jag ha stödet som en BH ger, sÄ jag gÄr sÀllan hemifrÄn utan en. För mig ger BHn friheten att röra mig som jag vill, verkligen ingen tvÄngströja :)

BHarna jag har till vardags har jag valt utifrÄn att de i första hand ska vara bekvÀma och sitta bra under klÀderna, men jag har nÄgon enstaka som jag valt lite mer efter utseende Àven om de fortfarande sitter skönt ocksÄ. Det jag haft svÄrast att hitta Àr nog en push-up-BH som ocksÄ Àr bekvÀm, sÄ jag har oftast varianter med mindre (eller ingen) vaddering. Jag tycker bygel-BH Àr skönast och ger bÀst stöd för mig, men jag har senaste Ären varit med om att bygeln gÄtt av pÄ flera BHar och dÀrför av snÄlhet/irritation gÄtt över mer pÄ bygelfria. (Det Àr sÀkert en storleks- och/eller kvalitetsfrÄga men jag har inte orkat tagit tag i det)

//Jessie

Fridaaaa
1

En bh som inte sitter bekvÀmt = fel modell eller storlek :)
Precis som med andra klÀder

Maria
5

#16 Jag tycker det Àr obekvÀmt oavsett hur bra passform den har.

/Maria

Molly2033
1

SÀllan, tycker det Àr skönt att gÄ utan

Fridaaaa
1

317 Udda :P

Draken
0

Japp.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

Vixxen
0

#17: HÄller med dig!

Elizzza
3

#12: Nej jag kan inte avgöra vem som verkligen behöver en riktig bh eller inte..
Det har jag vÀl inte skrivit heller!?
Fast lite skillnad med pushup bh= vadderad bh. JÀmfört med toppar och vanliga bhar.
Pushup bh gör att brösten ser dubbelt sÄ stora ut Àn vad dom egentligen Àr!
Behöver man en bh för stöd sÄ kan man vÀlja en vanlig bh istÀllet för en pushup bh.

Varför vÀlja en pushupbh med inlÀgg om du inte har problem med att dina bröst ser smÄ ut.
Vanliga bhar stöder lika bra.

Fridaaaa
0

#22 Jo Àr precis sÄ du har skrivit. DÄ menar du inte det du skrivit helt enkelt. Du skriver en sak men menar uppenbarligen en annan i sÄ fall.

Dubbelt sÄ stora nja det ser de verkligen inte ut med pushup. Möjligen med superpush men inte med vanlig. Blir bara mer lyft och sÄ. Pushup ger bra stöd det ocksÄ. Har alla mina gjort. MÄnga utan push Àr ovadderade eller extremt dÄligt vadderade, tyvÀrr, eller "tantiga"