Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 157 ggr
_Fisken
3

Flashbacks till 80-talet..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kilovis med kassettband från 80-talet. Flera av dem vet jag är som minneskapslar. Fester, tjejer, händelser, sorger och glädje. Jag vet ett band jag har (nånstans) som jag gick och viftade med bland alla raggarbilar som hade kommit till Rättvik och jag ropade "Äre nån som har en bilstereo här?". En stor kille ställde sig framför mig. Han var skräckinjagande stor med skinnjacka och en fet kätting rakt över överkroppen. Han blängde på mig, lade armen på mina axlar och sa "Jag har. Kom tar vi en öl och lyssnar…". Jag klev in i nån stor, svart jänkare tillsammans med giganten och lyssnade på "Here I go again" med whitesnake. Det var ett kul minne.
Hur som helst, jag köpte en begagnad Walkman och kopplade den till en högtalare. Det är riktigt, riktigt roligt att lyssna. Det är som lucköppning. Kan varmt rekommenderas…..minns Begees pipande röst eller Doctor! Doctor! med Thomson Twins. :-)

PS/ Jag använder Google musiksök på biltelefonen och håller upp telefonen framför högtalaren. Musiksök hittar låten och jag har den sen på Spotify. Givetvis bara på låtar jag verkligen vill ha.

Lona
4

Blandband med Trackslistan, vilket meck att få till det med inspelningen! 😀😅
De är verkligen "små tidskapslar", vilket bra uttryck!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[solljust]
4

Det är himla roligt med retroprylar och själv kör jag med en sån här så jag kan spela både band cd och LP-skivor samt radio men den lyssnar jag aldrig på och blue tooth vet jag inte ens vad det är hänger inte med alls i tekniska utvecklingen. Har inga tv kanaler eller musikkanaler jag kör på med det gamla 😎

https://www.promixsweden.se/hem-hifi/skivspelare/fenton-memphis-skivspelare-bluetooth--dab---fm--cd--kassett-och-mp3-spelare-brun?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlbW-BhCMARIsADnwasoDr3alpxMJdp7b3YUujMKPZapBI6sVXdwFlfzGOb8ZTLoTPP3ZhWcaAuG7EALw_wcB

Har köpt in flera serier på dvd från 70 och 80 talet men även filmer från 30, 40 ,50och 60 tal och just nu ser jag på Pantertanter som spelades in 85 tror jag dom började och det är hur mysigt och roligt som helst men jag är en nostalgiker som aldrig får nog av det som var förr.

Medans jag googlade fram grammofonen kom jag över den här ett måste och är det ens tillåtet att vara så fin så nu har jag precis lagt den i varukorgen 😎

https://www.av-connection.se/?PNo=LNCO-TT34&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlbW-BhCMARIsADnwasrIAMkJfkAiD-KwNmwCQlxNZP5de3RgJdaPlzvMaOBojIVmLldsrfUaAqqvEALw_wcB

Fenton Memphis skivspelare - Bluetooth, DAB & FM, CD, kassett och mp3-spelare - Brun Vi har ett stort lager av ljud, ljus, dekor och musikinstrument. Handla online med snabba leveranser | Välkommen till ProMixSweden!
_Fisken
2

#2: Snygga grejer!! Jag kommer nog att skaffa en kassettbandspelare av större storlek och bättre data. Egentligen är Spotify bättre om vi enbart ser till konsumtion av musik MEN att dricka ett fint vin ur ett snyggt kristallglas slår samma vin drucket ur en plastmugg. Nu var jag poetisk….

[solljust]
2

#3: Ha ha ha ja nu var du poetisk den var härligt bra 😂👍