Mina älskade kissar är det bästa jag har.
Det är 2 st katt bröder som är bondkatter. Dem är 16 år, fyller 17 år 1:a Juli 2025.
Dem är så olika som katter är.
Den ena - Knatte är en 'knähund' , vill mysa jämt.han kommer fram på morgonen och ger mig en puss och tittar på mig och vill säga : Frukost matte. . 😻😽
Brorsan , Tjatte är tvärtom. Visst vill han med mysa men han är lite avvaktande.
Klart att jag myser med honom , då o då.
Dem sover oftast ihop. Dem älskar varandra. 😻😻
HH 🙂
Nu har jag så otroligt många djur.
14 kaniner, 3 undulater och så min sigge.
Men sigge är 5,6 år. ( 6 år midsommar) Bordercollie med lite aussie, 33 kg. Fick epilepsi diagnos vid 1 år.
Min partner, bästa kompis. Vi är tillsammans 24/7.
Han är gatans maskot. Alla vill hälsa på honom. I ett hus går han in o får en macka. I ett annat får han ett litet ben.
Väldigt bestämda åsikter. Säger tydligt vad han vill.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har numera katten Lakritz.
Det kommer att bli sista katten. Lite sorgligt men så är livet
/Maria
Två katter plus en massa fiskar, snäckor och räkor. 🥰
—-
What’s meant to be will always find a way
Just nu så har vi 2 äldre brukshundar hemma.
Och jag har alltid älskat hundar och hästar mest av alla djur i världen.
Så självklart skulle ju nästa djur bli en hundvalp. Eller hur!?
Men av någon anledning så har jag ändrat mig på vägen, så nästa djur kommer bli en kissekatt! Istället för hund.
Jag gillade inte ens katter förut!?😅
Så jag vet inte vad som flugit i mig.
Men numera så älskar jag katter.
Det var någon som skrev att jag kunde ha blivit smittad av en speciell bakterie som gör att man börjar gilla katter Istället för hundar.
Men det låter lite väl långsökt🤣
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag har en hankatt som blir 15 år till sommaren. Han är min sista kisse då jag har svårt att hitta någon som skulle kunna ta hand om djuren om jag blir sjuk någon längre tid.
Kanske att jag skaffar fåglar igen, de är lättare att omplacera och det finns folk som gärna tar dem om det händer mig något.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Lite fullt hus här hemma på husdjurs fronten 🙈
Tur att hunden bor mest hos morföräldrarna.
Har en del katter hemma just nu med tanke på att ena har ungar.
Jazzy och Jojo är båda LaPerm som är ett år gamla 😁
Jazzy har blivit lite av min utställnings katt och vi har rest runt en del. Just nu har hon 5 små hemma som är en och en halv vecka gamla
Jojo är min foder katt, en riktig liten clown. Hon har en hel del idéer för sig emellanåt. Vanligast är tjattra på ljusfläckar eller försöka sova i famnen så obekvämt för oss båda som bara möjligt
Hunden är Amor, en aussie på 8 år. Vi har testat på diverse genom året med utställning, vallning, nosework och agility 😁
Nu mera bor han främst hos morföräldrarna då han tycker det är rätt jobbigt när min mentala hälsa svajar. Samt att han älskar att följa med morfar speciellt när det ska fixas i stugan så han kan få leka gårdshund för en helg 🐕
Sen har jag även två akvarium 🐠
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Vilken underbar tråd med så många härliga djur 😻
Just nu har jag två katter men dom brukar vara 4 och har vart i alla år som mest var dom 6 för några år sedan och det är helt fantastiskt att leva nära dom och hur fina dom allihopa har vart med både varandra och mig det är en ära att få leva med djur vid sin sida ❤
Jag är inne sen en tid på ett par till ett syskonpar den yngsta blir 6 sista april den andra 15 i maj så den yngsta behöver ha någon att leka med när 15-åringen inte är med längre det räcker inte att enbart jag leker med dom en kattkompis behövs.
Så en omgång till med ett par kattungar får det bli sen tänker jag mig äldre katter från katthem som kan ta hand om dom om något händer mig men än är jag inte lastgammal och jag ser om att allt går rätt till för katterna om något skulle hända mig och det har jag även gjort upp med min veterinär så jag vet att det bästa kommer för dom om jag skulle kola vippen.
#8: Superfina båda 2.
Norska skogskatter är så himla fina, samtidigt som dom ser coola ut.🥰
Jag vill ha en norsk skogskatt, som min farmor hade när jag var liten, men min man vill ha en Main coon.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#10 Norsk skogskatt finns inte :) Däremot norsk skogkatt (ja det är skillnad)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11: Ok. Jag har bara hört folk säga norsk skogSkatt. Men jag tror dig.
Vad är det för skillnad på norsk skogskatt och norsk skogkatt!?
Eller finns det kanske inte ens en katt ras som heter norsk skogskatt!?
Så det jag menar är kanske norsk skogkatt. 😅
The more I love my Dog
"Mark Twain"
- Redigerat 2025-03-08 18:41 av Heddiz
Norsk skogkatt började väl avlas någon gång på 80-talet tror jag i Sverige.
/Maria
#13 Skogskatt är slang för långhåriga huskatter.
Och vissa tror att det heter skogskatt trots att det inte gör det. Folk som hört fel och sedan har det felaktiga spridits vidare. Nej skogskatt finns ingen ras som heter :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Just nu har jag 2 Chihuahua, långhåriga, pojkar. Troll som är 3 år gammal och Milou som är 1 år gammal.
Jag har också Beardisen Chevy , hane, som är 1 år gammal.
Kungspytonhonan Carma och två akvarium finns också