Det har vart lite till och från men nu är det längesedan jag hade tofflor använder inneskor samt varma goa sockar men har vart inne på att börja med tofflor igen.
Nej. Hemma är jag alltid helt barfota. Jag är väldigt varm av mig och att ha något på fötterna gör det värre.
På jobbet har jag inneskor (typ ballerinaskor) för det känns inte socialt accepterat att gå barfota där och i bara strumpor blir vissa ställen hala. Många kollegor har tofflor men de är ju oftast gjorda för att värma och det passar ju inte mig så bra.
//Jessie
Ja oftast. Har flera olika modeller som passar olika dagar, om jag fryser om fötterna eller bara vill ha typ badtofflor eller vad man ska kalla det 😊
/Fia ☁️
Ja, så gott som alltid. Vi har golvkallt. 🌝
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Alltid. Har klinkergolv vilket är både hårt och kallt samt har haft problem med hälsporre så det är Birkenstock som gäller.
Dessutom gör det att jag inte känner gruset på golvet så jag slipper sopa/dammsuga i hallen vareviga dag. 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har flera olika tofflor/ inneskor som jag använder efter hur varmt eller kallt det är inne.
#4 Golvkallt har jag aldrig sett eller hört förut, kul 😊 Vi har också golvkallt här 😊
/Désirée
Har ofta tofflor inomhus. Köpte nya vintertofflor nyligen på Clas Ohlson, ett par i fårskinn som man bara sticker in fötterna i så att säga.
Vid varmare väder har jag Birkenstock-liknande tofflor (budgetvariant från Skopunkten 🙂)
/Christina
Jag har alltid tofflor och har haft det så länge jag kan minnas.
Näbbtoffeln på vintern och den andra på sommaren.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har nästan alltid varma stickade tofflor, jag är frusen. Tidigare hade jag inneskor men det är inte lika varmt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Näbbtoffeln ser skön ut.
/Maria
#11: Den är jätteskön och så stabil
Sorg är kärlek som blivit hemlös
För mig är tofflor främst sånna i typ skinn, filt, fluffigt tyg eller liknande och som täcker åtminstone hela framdelen av foten. Så det var sånna jag tänkte på när jag skrev att tofflor är för varma för mig. De i exempelvis #7 skulle jag kalla sandaler :)
Jag vet inte om jag går konstigt eller om jag är dålig på att ha hitta storlek, men jag undviker skor utan bakstycke/något runt hälen (vet inte om det har något namn?) för jag tappar de bara, haha. Har jag sånna skor måste jag aktivt tänka på de hela tiden.
//Jessie
- Redigerat 2025-02-01 16:10 av Scorpio97
Ja en hel del när det är kallt, gammalt hus och kalla golv. Lättfrusen med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.