Semlor
Förr åt jag semlor med varm mjölk, kanske 2-3 per säsong. Min man hade en kompis som var bagare och sålde bl a wienersemlor. Nu såg jag någon som föreslog att vi kan göra semlor med croissanter och rostad mandelmassa. Så tänker prova att bjuda killarna på det 😊
/Désirée
Någon liten semla ska det nog bli. 🌝
#1 Det låter supergott! 😋
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Förr åt jag mycket semlor så pass så jag föråt mig så nu har det vart vilande men suget kanske kommer tillbaka jag hoppas det 😎

Ja en semla om året kan det nog bli.
Fast jag väntar tills det är semeldagen
Stolt ägare till tre La permer
Nej, jag har aldrig tyckt om semlor
/Fia ☁️
Älskar semlor både med varm mjölk och till kaffet
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ja, men aldrig före fettisdagen
Aja baja! Bakar glutenfria med egen mandelmassa och äter med varm mjölk, nåt annat duger inte.

#7👍
Stolt ägare till tre La permer
#0: Har aldrig sett pärlsocker på semlor. Här ser man bara florsocker på.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2025-01-24 15:10 av beem
#9 Ja gillar också mest florsocker eller allra helst utan
Numera tycker jag semlor kommer i alla möjliga former och t.om. smaker.
/Maria
Nja, det är ingen favorit. Jag älskar mandelmassa, men själva bullen tycker jag är lite tråkig. Om jag äter någon alls blir det en av mammas hemmagjorda och då med massor av mandelmassa och grädde :) Annars kan jag vara utan.
//Jessie
Som barn och ung avskydde jag mandelmassan och tog bort den med en sked.
Idag åker rubbet ner med glädje 😉
/Maria
Nej jag gillar absolut inte Semlor!
Jag avskyr dom.
Semlor är nog den enda sötsak som jag alltid har avskytt sen jag var barn och aldrig skulle äta frivilligt.
Jag har smakat på 2 st i mitt liv och det var äckligt.
Sött bröd med grädde, nej tack!
Fast mandelmassa älskar jag annars iofs, Men inte i Semlor. 😅
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Älskar semlor och skulle nog kunna äta hur många som helst. Kunde lätt äta tre stycken på raken innan, numera får jag vara lite försiktigare med det ätandet.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#12: Det var samma här som barn kunde jag inte med mandelmassan idag tycker jag den är hur god som helst och allt prat om semlor gör mig sugen så kanske har min smak för dom funnit sig tillbaka så nu ska jag köpa mig en semla eller en semmeltårta att bjuda med mig av till några vänner 🍰
Jag har ätit 2 semlor för 2 veckor sedan får se om det blir några till semlor
Blir inga semlor för mig. Mandelmassa - nej tack 😅
Är inte superförtjust i grädde heller.
/Christina
Alldeles för mycket socker, för min del. Gillar grädde och mandelmassa, men nej tack. Avstår.
Är inte glad för grädde.
Kan äta enstaka men inget jag äter speciellt mycket/ofta
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2025-01-25 17:10 av Fridaaaa
Skulle köpt en i går men de var redan slut. Det fanns en med vaniljkräm och en specialare som var gluten fri. Jag sparade den för de som villhöver den.
Älskar semlor, men jag vill inte ha "hetvägg". Maken tycker jag är knäpp som äter semlan som den är 😉
På tal om semlor alla varianter finns och ok det är ingen riktig semla men spela roll huvudsaken det är gott och den där ser riktigt smarrig ut nåt som jag måste prova på 😋
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ilskan-hos-foljarna-efter-raksemlan/
#23: Den hade jag kunnat tänka mig äta. 😋
Vanliga fastlagsbullar (skånska för semla) tycker jag inte är så goda.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
I går köpte jag årets första semla. De hade inga vanliga kvar så jag köpte en "Banan & Kolasemla", inte dum alls!😋
Den kommer jag säkert att köpa fler av om det finns några.