Ja, brukar det dricka det ibland
(inte nocco och såna med sötningsmedel) och absolut inte redbull eller monster
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2025-01-15 13:27 av Fridaaaa
Absolut. Är min stora last i livet. Men det kunde ju vara värre om jag var typ beroende av kokain eller nåt. 😅
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det jag överlever på.
Dricker inte kaffe
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag dricker energidryck varje dag, men bara den jag gör själv. På grönsaker. 😊👍
Tål inte energidryck.
Gillar det inte alls.

Har provat en gång.
Gick i mig en klunk.
Fy så vidrigt
Stolt ägare till tre La permer
Ja, köper gärna en burk Celsius om jag sovit riktigt uselt men måste iväg och alltså inte kan vila hemma
/Fia ☁️
Jag har testat och det var verkligen inget för mig.
Jag kan inte förstå hur man kan lägga pengar på sådan dryck.
/Maria
#9 Inte mer annorlunda än de som lägger på kaffe, läsk, vin mm :)
#10 Jo jag tycker det.
Jag dricker inte heller kaffe mer än någon gång på café. Dricker inte läsk eller vin heller.
Energidryck är ju inte speciellt billigt heller. Jag har svårt att förstå det.
/Maria
#11 Beror på vilken sort man köper.
Ger under 10 kr för 250 ml på willys och lidl :)
Har provsmakat när de delat ut gratisburkar på stan men nej smakar inte gott och jag vet ju i mitt yrke vilken skada det gör för tandhälsan tydligen har det gått så långt att foktandvården tagit fram en skala för att kunna bedöma erosionsskadorna. Det är MÅNGA som kommer få betydande tandläkarräkningar i framtiden av vad man ser på stan den där konstanta smuttandet man ofta ser i kollektivtrafiken etc. är ju mycket värre än om man häller i sig hela burken direkt
Har inte ens smakat.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag testade Red Bull och tyckte det var vidrigt.
Fick sen tips om Celsius och den är god och många smaker att välja på.
Energidryck ger utan tvekan en kick så jag dricker det då jag känner att jag behöver piggas upp. Jag dricker bara lite varje gång så en burk räcker 3 dagar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Red Bull smakar hemskt, tycker jag. Har druckit andra sorter som förmodligen hade sötningsmedel i för de hade en laxerande effekt 😂
Håller mig till kaffe istället 😁
/Christina
Nej, har inte testat. Jag tycker energidryck har obehaglig lukt (åtminstone de jag luktat på), så jag har inte varit lockad att prova. Sen behöver jag inte någon mer dyr last, så nu när jag lyckats undvika att dricka det hittills så föredrar jag att inte veta om det är gott eller gör mig pigg, haha
//Jessie
Aldrig och kommer inte att göra det heller. 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Var tvungen att kolla när Red Bull kom till Sverige 1996 det var i dom krokarna jag köpte hem en burk och skulle prova vad det var för något men det var då det absolut vedervärdigaste och två klunkar sen åkte det ner i slasken. Jag minns det tog emot när jag köpte med den där hem men dom flesta drack den så det var ju så klart jag också skulle prova och se vad det var.
Då visste jag inte om hälsofaran med det för både kropp och tänder det var så nytt men det där föll mig aldrig i smaken sen dess har jag aldrig ens tänkt tanken att prova igen och genom åren har man läst vad det kan ställa till så nej dom där energidryckerna ger jag ingenting för inte läskedrycker heller vill jag ha tacka vet jag kaffe och kamomillte 😎
- Redigerat 2025-01-16 03:38 av [solljust]
Nej, varför skulle jag lägga pengar på något som endast är onyttigt för både kropp och tänder? Jag dricker inte läsk heller.
Många av studenterna är beroende av energidryck- hur har de råd?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#19: Fast är det inte så att kroppen själv vet var den behöver enligt tidigare resonemang - är man sugen på energidrycker så behöver väl kroppen dom?
Har aldrig provat håller mig till öl och vin om det inte blir vatten.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#21: Ta och läs om det där nu och läs rätt Pytte det finns med där 😁
- Jag minns det tog emot när jag köpte med den där hem men dom flesta drack den så det var ju så klart jag också skulle prova och se vad det var.
*
#22: Jag åsyftar en tidigare diskussion där du angav att kroppen visste bäst. 😊
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#23: Jag förstod det och vi är inne på helt samma här 😎
Testat, och det händer att jag dricker men det är sällan. Är det koffeinet jag är ute efter så tar jag det hellre som en ren tablett.
Sportdryck kan jag dricka någon enstaka gång.
En möjligen korkad fråga men vad är det i energidrycken som bryter ner tänderna? Kolsyran?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#25: Det låga PH-värdet är det som ger skador på tändet - syran
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-01-16 16:14 av beem
Sockret är värst. Det kan finnas mellan 7-15 sockerbitar i en burk. 😱
#27 Finns sockerfri med :) För de som kör det
#28: Jag svarade på vad som var värst för tänderna med energidryck. Självklart är allt sockerfritt allra bäst.
#25: Det är syran i drycken som är värst det är ungefär samma pH som vinäger, emaljen bryts ner av syran och försvinner det återbildas ej kvar blir det mjuka dentinet. Sockret är dåligt det med men det låga pHt är det som är största problemet. Antalet personer med karies minskar i sverige men erosionsskadorna ökar. När emaljen försvinner blir tänderna gula och känsliga de kan ila och bråka och man kan inte bleka tänderna utan man kan behöva ersätta eller täcka dem med porslinskronor för att minska känslighet och ilningar. Erosionsskadorna kallas cuppings och kan visa sig som gula gropar i tänderna eller att stora delar av tänderna tillsist försvinner eller att baksidan av tänderna är gula eftersom det inte finns emalj där. https://www.sverigesradio.se/artikel/4846008
Nej.
Urk, det smakade f**n när jag fick smaka av en av sönerna. Jag håller mig till mitt kaffe 😉