Jag älskar snö 😊 Är ledsen att den håller på att töa bort nu.
/Fia ☁️
Snö lyser upp och kan vara fint och mysigt, när man ser den inifrån huset ❄️⛄️
/Désirée
#2 Helt enig
Snö är vackert från insidan😉
/Maria
Nej, jag tycker inte om snö. Har aldrig gjort det.
Jag tycker om snö som kommer lite i taget och stannar kvar. Den här av-och-på vintern som vi ser de senaste åren är inte rolig. Det kommer massor med snö, som man har ett sjå att baxa undan. (Vi har en brant backe dessutom). När man väl fått skottat och fint så töar det och blir slask som fryser på nätterna och orsakar ishalka så svår att vi ibland har svårt att komma uppför backen trots dubbdäck.
Så blir det barmark och mörkt och grått och trist. Sen börjar det om igen….
Emellanåt hinner jag ut på skidor och då är snön ren lycka. Eller att titta ut en mörk kväll och se marken, träden och hustaken ljusa och allt upplyst av ljusslingor - då älskar jag snön.
Här har killarna skottat och sopat av bilarna 😍 så tacksam att få bo med dessa fina omtänksamma killar 😍
/Désirée
#6: Just det - bilen. När snön tinat och frusit igen och bilen är inklädd i ispansar…….
Det känns hemskt, men jag måste ha den på tomgång för att överhuvudtaget kunna börja skrapa rutor.
Vi har motorvärmare och kupévärmare och det känns lyxigt.
/Maria
Jag har dieselvärmare som jag kan sätta igång med hjälp av mobilen, det är jättelyxigt 😊
/Désirée
#9 Vi sätter också på via mobilen.🙂
/Maria
Vi hade det på förra bilen, och det var härligt. Nästa vinter skall vi ha en bil som vi kan värma upp via mobilen. Dessutom kommer den att stå i garage. Ett problem mindre.
Jag älskar snö. Älskar då det knarrar under skorna. Älskar att åka skidor. Älskar att sitta inne och se flingorna sakta dala ner. Det är som balsam för själen och bomull i magen men…..
jag avskyr de enorma mängder som ibland kommer och allt arbete det medför.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2025-01-06 19:41 av beem
Jag älskar snö men inte is. Vi hade nog närmare 8 -10 cm snö i dag innan det började töa.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
På landet ja där är snön ofta vit och gnistrande + stugan blir varmare ifall man skyfflar upp snö mot väggen. I stockholm nej väldigt mycket slutar funka och det är ofta dålig isbekämpning så man behöver dubbskor, tyvärr är de hala på stengolven i kollektivtrafiken.
Tycker snön är underbar men just nu får jag så jag tiger och den här drivsnön den är bara dryg men inget ont som inte har något gott med sig det blir motion och få jobba fysiskt är något jag verkligen tycker om 😎
Älskar snö. Verkligen Älskar. Både jag och sigge kan vara ute i timmar.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Både ja och nej!?😄
Jag gillar ju sommaren mycket, mycket bättre än vintern, men när det är mörkt och kallt som nu så gör ju snön det ljusare och mysigare, åtm.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
- Redigerat 2025-01-07 22:48 av Heddiz
Ja, om det inte kommer metervis på en gång, som det tenderar att göra här 😉