Godmorgon lördag 21 december
Godmorgon på er.
Här är nästan 7 grader och uppehåll.
Ha en fin lördag alla
/Maria
God morgon 😊
Här ska det visst komma snöblandat regn idag.
Ska till Nossebro och Erikssons chark om en stund.
/Désirée
Godmorgon
Snart är vi klara att åka till Växjö. Tar nästan 2 timmar beroende på väder o trafik.
Just nu mörkt o blåsigt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

God morgon
Inte sovit lika gott i förra natten
Idag står s det städning på dagens att göra lista
Ha en bra lördag
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God Morgon !
3 minus och lite snö kom på isen så det var riktigt halt när jag gick och handlade nyss men lugnt och skönt bara ett par tre kunder inne i butiken.
Ha en fin dag alla.
Godmorgon
Jag vaknade med en hiskelig huvudvärk som börjar släppa nu. Ska plocka lite i lägenheten och ta det lugnt. Det blir en sväng med cykeln för att köpa lite glögg, en ny toaborste då den andra, nästan ny kom bort i flytten.
På em kommer min bror och min kusin O på besök då O är på besök i stan. Det ska bli trevligt. Det blir någon enkel fika.
Igår kom min kusin-syster på besök. Hon hade svårt att hitta men fick se min kökslampa och ljusstake genom fönstret!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon. Minus 19. Känner som jag ska döööööö. Så kallt är det onödigt att ha det och jag måste till affären för att köpa kattmat. 😬
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#7: helt onödigt med sån kyla!!
#6 Så skönt att huvudvärken lättar.
Vi har varit och handlat. Det enda som är svårt att få tag i är saltrulle så nu har min man släppt av mig hemma och är på väg till fjärde butiken.
/Maria
Godmorgon. Sol och -9°
Snart börjar skidskytte på TV = bra dag 😀
Idag är det Vintersolståndet. Nu vänder det.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-12-21 12:16 av beem
God "morgon"!
Ingen bra dag alls, tänkte att det skulle släppa och bli bättre men näpp, det ligger ångest och jobbiga tankar och lurar överallt.
Måste fixa en del grejer i stallet så jag försöker komma fram till om det är lika bra att få det gjort eller att vänta ett tag och hoppas på att de flesta är klara och har gått hem.
Vi har jättebra stämning i stallet men idag orkar jag inte möta folk även om jag tycker om dem. Lite Tindrakärlek är förstås aldrig fel. 🐴
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#12: Nä blev en skitdag här med. Medicinen är slut och kan inte hämta ut mer förrän måndag så kommer ha helvetes bieffekter hela helgen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Grannen kom över med en julgrupp och en påse bullar. Så tacksam

Sorgen är kärlekens pris
Äntligen fick min man tag i saltrulle.
Vi har de sista julklapparna kvar men det ska vi fixa imorgon.
/Maria
#14 Åh så trevligt 🙂 Skönt med goda grannar.
/Maria
#15: vilken tur! Här är det svårt att hitta ansjovis. Jag köpte något liknande.
#17 Jag köpte ansjovis för någon månad sedan när jag såg det i butiken. Minns en annan jul jag också fick köpa något liknande.
/Maria
#14:
Så gulligt av din granne 🥰❤️
HH 🙂
#21: Så mysigt och nu såg jag det lilla röda huset- åhh vill ha 🙂
Sorgen är kärlekens pris
#23: Huset är så fint
Jag trodde blomman var äkta ser så naturlig ut. Snygg.
Sorgen är kärlekens pris
#24: jag törs inte ha en riktig julstjärna om Flisan skulle smaka på den. Julstjärna är mycket giftig.
#25 Så fint du redan har fått det
/Maria
#17: Här var grötriset slut. 😲
Resten av året kan jag äta risgrynsgröt "på rulle" men på jul ska det vara riktig!
#13: Skit. Nu höjs dessutom beloppet på Högkostnadsskyddet rejält. Tack för julklappen, riksdagen!
#26: ja fint på vissa delar fortfarande mycket kvar.
Å så måste jag göra något tråkigt. Jag måste putsa alla glashyllor och dörrarna i vitrinskåpet. Det är tydligt kladdigt, men tråkigt. Det här bli bra när det blir gjort.
#28. Ja, + att vi fick flera hundralappar i hyreshöjning! Riktigt rolig julklapp😦😡!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#30: Ja, min hyresvärd höjde visserligen enligt överenskommelse vilket svider på kontot men frågade åtminstone om det var ok. Förra året när allmännyttan som vi går efter hade rekordhög höjning så gav han mig en lägre höjning för att vara juste (antar jag).
Och jippie, bostadstilllägget är höjt! Inte lika mycket som hyran för all del men ändå. 😏