Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordfritid-och-hobby
Läst 326 ggr
Draken
2

Hobby

Har ni några hobbies ? Vissa har hobbies som de går het upp i, medans andra har hobbies som de bara ägnar sig åt ibland. Sen finns det de som inte har några hobbies alls.

Hur har ni det ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Undertaker]
1

Plantor, teckning, fotografering, gitarr. Men hur mycket som blir av hänger ihop med psyket och vardagsstressen.

Calcifer
1

Datorspel, böcker och filmer. Brukade älska att skriva men orkar inte längre. Piano älskar jag men fick sälja mitt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DesK
1

Jag har alltid läst mycket och samlat på kok- matböcker sedan tonåren. Sedan har jag ju alltid älskat hundar, men det ser jag mer som en livsstil. Handarbete, växter och fotografering är också trevliga intressen.

/Désirée

flocken
2

Hobbys?
Jag jobbar med mina intressen 24/7.
Hundar och kaniner. Hjälper till I ett stall.
Har jag en stund över då lagar jag gärna mat eller bakar.
Tittar på film

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2

Jag tycker om att virka.

/Maria

Sindri
2

Jag har alldeles för många hobbies! Vill kunna allt. Från handarbete som sy, sticka, virka, tova till silversmide, laga mat, baka, odla och ta hand om det odlade.

Draken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag älskar "Aquascaping" och att pyssla med akvariumen och terrariumen. Har två akvarium och två terrarium hemma just nu.

Sen är det ju såklart hundarna, men det är ju ,precis som Desk skriver, en livsstil. Dottern har nyss fått kennelnamn och jag står med som "medägare" till kenneln. Vi står i startgroparna för vår uppfödning.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sindri
1

Vackert! Vad är det för ormar och vilken hundras skall ni föda upp?

Carmarino
2

Släktforskning är nog min största hobby, men det händer att jag bakar och gör praliner också.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Heddiz
2

Skjuta med luftgevär, kasta dart, spela schack, snickra, måla, näringslära och språk är mina "hobbies" Sen gillar jag att lära mig nya saker hela tiden, vad det än är typ så blir man aldrig helt fullärd.

Hundar och hästar är mer en livsstil än en hobby.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

beem
1

Jag har många intressen som kan variera i perioder.
Jag gillar växter främst Pelargoner och att så växter.
Fotografering.
Lyssnar mycket på ljudböcker.
Digiscrap - Photoshop /Paintshop Pro

Sorg är kärlek som blivit hemlös

RackarFia
1

Jag tycker om att spela tv-spel, träna nosework med vår labbe, fotografera och vara kreativ ☺️

/Fia ☁️

Herveaux
2

Skriva, virka, grafisk design, gaming, läsa böcker, se film, fota.
Älskar att vara kreativ och skapa något.

// Harley

91Marran
2

Skriva och djur.
Sen har jag hockeyintresse på vintern.

Vi har bara två katter och sambon en hund. Då djur inte är en hobby enligt sambon. Hade gärna haft något smådjur, men det blir inte av.

Mvh
Mig

Lona
3

Säger som flera andra, hästar och hundar men det är mer en livsstil. Jag har ingen egen häst men bor på en gård med islandshästar.

Älskar att läsa, skriver när jag har ork. Andra intressen som mestadels ligger på is är virkning (tack Maria som väckte mitt intresse!) och korsstygnsbroderi, trädgård och krukväxter och så naturen, helst med häst och eller hund, så klart.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

_Fisken
7

Modellflyg. Att få limma ihop en byggsats av balsaträ. Klä planet. Installera servon radio och motor. Måla. Göra mekaniken som krävs och sen flyga planet. Det är en spänning som är riktigt stark. Dessutom gör jag/vi det gemensamt i en ganska stor lokal med 16 bygg.bänkar. Samtliga upptagna med olika byggprojekt. Så det är en stor social hobby också.

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Loppis , skriva ✍️ poesi och dikter , baka , tjej kväll med go’ mat som jag älskar , dekorera matbordet och maten fint på tallriken.

HH 🙂

[solljust]
2

Jag har nog lite andra intressen jag utmanar livet högt och lågt det är inga intressen man tar med sig in i vardagsrummet 😂 det handlar mer om att kasta sig ut från höga höjder eller ner i djupaste hav jag utmanar livet och har alltid gjort adrenalin är för mig viktigt det har det alltid vart det är en kick som jag inte kan vara utan 😎