Hår
Vad gör ni med ert hår?
Fönar, färgar, går till frissan osv?
/Maria
Går till frissan en gång i halvåret och gör ljusa slingor. Ska dit nästa vecka faktiskt 😀
Min naturliga hårfärg är nån slags brun nyans men jag gillar när det är lite ljusare. Har kommit lite vita hårstrån också på senare år så det ljusar ju upp lite, men inte tillräckligt 😅
Gillar att göra hårinpackningar och liknande och ibland när jag tvättat det så fönar jag det torrt. Brukar aldrig locka det, tycker det är såååå tråkigt att göra + att jag har lite fall och lockar naturligt.
/Christina
Färgar
Klipper mig typ 2 gånger/år.
Har långt tjockt hår.
Fönar ibland, ibland flätar jag över natten.
Plattar det ibland.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Klipper två ggr om året, resten är bara tvätt och balsam hemma. Kammar ut och sen får det självtorka och det går fort då jag har tunt hår.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tvättar med enbart balsam, och kör lite olika (oftast hemmagjorda) hårinpackningar ibland. Efter duschen får det självtorka och förutom att borsta håret gör jag inget för att styla det. Enda gången jag sätter upp håret är när jag simmar. Har väl fönat/plattat/lockat håret en handfull gånger i mitt liv typ.
Har långsamt gått över till att själv toppa håret istället för att gå till frisör, sen sitter jag ibland och enbart klipper bort kluvna toppar. I början var jag lite för feg och fick inte bort allt slitet så då gick jag ändå till frisör ibland, men jag har blivit mer bekväm med att klippa så nu var det nog något år sedan jag var till frisör.
Har aldrig tonat eller färgat håret, men har ibland funderat på det.
//Jessie
Förr hade jag ljusa slingor i håret.
Numera är det grått. Går aldrig till frissan utan min man klipper topparna,
Jag har nästan alltid haft långt hår. Förutom när vi reste och jag snorklade en del.
Tappade hår också när jag strålades mot huvudet så då fick jag klippa resten a testarna😉
/Maria
Färgar själv till något mörkare än min naturligt ljusbruna färg. Mellanbrun heter nyansen jag brukar köpa. Den passar bättre till mina mörkt bruna ögon tycker jag.
Klipper mig hos frisör 1 g/halvår och behöver boka tid nu.
Fönar alltid håret eftersom jag får klåda i hårbotten annars, har tjockt hår så det tar lång tid att självtorka. Brukar oftast använda plattång efteråt för att mitt hår blir frissigt, trots balsam och hårolja.
Jag gör det väldigt enkelt för mig och har gjort i ja kan det vara så länge som 30-35 år har faktiskt tappat räkningen jag maskinklipper själv en längd på 4 cm har naturligt grått hår men som yngre färgade jag det men jag trivs med och tycker att grått hår är så vackert något som alla passar i.
#7 Finns det maskiner som klipper så långt hår?
/Maria
#8: Jag måste skratta lite nu men jo det finns maskiner som tar dom cm man måste bara söka för att finna dom finns på nätet 😎 men fyra centimeter är väl knappast ett långt hår 🤣 det är skitkort i mångas värld 🤣
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva för jag gör ingenting med mitt hår typ.
Jag brukar färga det ganska ofta, har haft rosa, blått, lila, blont och nu har jag mörk brunt hår.
Jag brukar inte klippa det så ofta, just nu vill jag spara ut långt hår så jag har inte klippt det på ganska länge.
Dock har jag råkat fritera mitt hår eller vad man ska säga, jag råkade använda plattången när håret var blött. Så det är väldigt dött i ändarna. Så jag behöver klippa det nu..
Jag har inte gått till en frisör på snart ett år, tycker det är dyrt och min syster är jätte bra på att klippa mig så jag nöjer mig med hennes hjälp.
Brukar klippa mitt egna hår när jag har tråkigt. Det brukar inte sluta så bra kan jag säga..
/ Lilsan :>
Jag gör allt själv. Färgar, klipper, rakar, etc. Gjort det i över 5 år nu. Tycker frisörer är för dyra och att det aldrig blev som jag ville ha det.
I dagsläget fönar och stylar jag håret med styling paste.
Har även klippt min far och mitt syskon. Inga klagomål än.