Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 204 ggr
beem
2

Planer för hösten ?

Hur ser det ut för hösten - har du några planer?
Ska du börja på gym, sluta äta godis, bygga om hemma eller planerar du en resa ?
Ibland kan det vara…jag borde men har ingen direkt plan.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2024-09-02 14:38 av beem
flocken
1

I oktober ska jag o ett tjejgäng till kalmarsalen o se på typ standup.
November firar jag o mannen 20 år. Vi har tagit ledigt. Sen om vi gör något får vi se.

Annars fortsätter livet i rykande fart.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Våra planer för hösten blir annorlunda i och med att min man slutar arbeta 1 oktober.

Det kommer bli spännande.

/Maria

[Leifsdotra]
1

Jag tror att vi kommer att ha en höst utan större förändringar, men med mycket framtidsplanering då våra liv kommer att behöva ta en ny vändning inom några år.

Vi kommer att delta på ett besöksnäringsevent om ett par veckor. Jag ska främst vara moraliskt stöd till min man som ska vara med på scenen

beem
1

Mina planer att sluta med godis och en daglig promenad fr.o.m 1 september har redan gått i stöpet. Jag har ju kvar godis och det måste jag ju äta upp. Vädret har varit trist med regn och då kan man ju inte ta en promenad ….eller ?
I övrigt har jag inga planer. Jag gillar att till viss del ta dagen som den kommer.

Calcifer
0

Jag ville börja gå till gym men min sociala fobi gör att själv kan jag inte. Får jag en kontaktperson så kanske, men det beror på om man kan få stöd från soc för det.

Annars tänkte jag göra noll.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RackarFia
4

Det största och roligaste som händer i höst är att vi gifter oss 😊

/Fia ☁️

Calcifer
0

#6: åhhhh grattis vad kul!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Scorpio97
1

Jag börjar nytt jobb första oktober. Det känns roligt men även lite läskigt, jag är ju egentligen rätt bekväm av mig och trivs väldigt bra där jag är nu också. Som tur är kan jag vara tjänstledig för att prova på, så känns det helt fel finns mitt nuvarande jobb kvar.

Jag hoppas även att det ska medföra lite positiva effekter för min hälsa. Jag blir i princip tvungen att promenera till och från jobbet (i nuläget åker jag oftast buss även om det ä möjligt att gå) plus att min nya arbetsplats ligger bredvid "min" simhall vilket förhoppningsvis gör att jag faktiskt kommer iväg och simmar lite oftare. I teorin hinner jag till och med dit på lunchen!

//Jessie

RackarFia
0

#7 tack 🥰 är så peppad!

/Fia ☁️

beem
0

#6: Så spännande. Grattis i förskott.

beem
0

#8: Lycka till

Tarotstollan
0

Har inga planer för höst mer än att gå i riktig pension, denna månaden.
Fast det är ju egentligen inte jag som bestämmer det.
Jag skulle egentligen gått i pension förra året men det blev ju ändring på det, så jag fick vara förtidspensionär ett år till.
Vet inte ännu hur mycket annorlunda det kommer att bli för mig, det blir nog bara det ekonomiska som ändras antar jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Heddiz
1

Efter att jag kom över min sociala fobi som jag har haft under många år- nu under sommaren, vilket jag aldrig trodde var möjligt.. så har jag helt plötsligt många planer som jag inte haft på länge..
Jag vill börja jobba igen (på ett riktigt jobb) (eller plugga), skaffa valp, börja rida häst, börja umgås mer med mina systrar och andra människor, börja styrketräna, göra saker som är roligt- bara för att det är roligt. mm.

Jag har varit en riktig fegis under för många år nu..som knappt vågat göra eller säga någonting, kanske av rädsla för "vad andra ska tycka" jag vet inte..
Fram tills att jag var tvungen att möta alla mina rädslor på riktigt nu i somras och inte hade någonstans att fly.
Jag blev helt enkelt tvungen att göra saker (igen som jag utan problem klarade av tidigare som yngre) för att ens kunna överleva och är man tvungen att göra saker som är obehagliga för att ens kunna överleva så gör man det som behövs och tillslut så försvinner den där ångesten och man är fri från sitt handikappande sociala fobi..Eller iaf så var det så för mig..

Förutom det så har jag planer för att fixa till hemma i både trädgården och huset och planer på att styrketräna för att orka träna hund och häst mer nu i höst.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

aggeelin
0

Jag ska rensa ut saker ur huset. Skänka, slänga och sälja. Hoppas kunna sälja ganska många saker men billigt. Läsa bostadsannonser och gå på visningar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet