Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 281 ggr
Maria
1

Idoler

Idoler har man kanske inte som vuxen utan snarare människor man beundrar.
Filmstjärnor, artister, konstnärer, författare med mera.

Vilka är era idoler?

/Maria

Maria
1

Idoler växlar genom livet också.
Har ni någon som följt med i många år?

/Maria

GikMio
1

Börje Salming var en idol för mig. Fick äran att träffa honom i verkliga livet. Han var en hockeystjärna som tjänade miljontals dollar men samma enkla Börje från Kiruna

[solljust]
2

Ha ha ha jag måste skratta jag har inga idoler alls eller någon särskild som jag beundrar inte nu som gammal tant i alla fall 😂 men som ung var jag väldigt mycket för 50-tals musik och då blev det The Boppers som jag åkte på men det var inte bandet i sig utan musiken som dom spelade det var musiken som drog.

Mitt i alltihop råkade jag komma i väldigt bra kontakt med dom det var inte avsikten men jag lärde känna dom privat på den tiden och det var ju kul men jag förstod inte alls den hysteri som en del hade omkring dom grabbarna eftersom det för mig var musiken som var den jag tyckte om inte vem som spelade den.

Nu i efterhand och många år senare när jag läser om dom oj vilken storhetstid dom hade men jag såg det inte så för mig var det bara musiken dom gjorde som lockade och idag ja jag tar det inte för omöjligt att dom kommer ihåg mig det gjorde dom under många år när jag bodde i Sthlm och det vore faktiskt lite roligt att gå på någon konsert som exempelvis Peter, Mats eller Ingmar har om dom ens idag spelar för att se om dom minns men det tror jag faktiskt att dom gör och om inte är dom för gamla och senila nu 😂😂😂

Maria
1

Freddie Mercury och Queen har varit och är bland det bästa i musikvärlden för mig.
Vi var några kompisar som lyssnade intensivt i högstadiet och lärde oss att sjunga med i de olika stämmorna.

/Maria

GikMio
1

Jag är hårdrockare, men har alltid sett upp till Christer Sjögren. Han sjunger enormt bra som dansbandssångare. Trots att vi bor i samma trakt har vi aldrig setts. Skulle gärna vilja träffa och prata med honom då han sprudlar av positivitet, charm och artighet

Maria
2

Jag tycker skådespelerskan Dame Maggie Smith är ljuvlig.
Allt hon gör, mer eller mindre, är så bra.

/Maria

Heddiz
0

Jag hade idoler som yngre, men mja inte riktigt nu längre. Lite för gammal för sånt kanske. 😅
Däremot har jag ju olika favorit skådespelare, artister, osv ff.
Vilka inte är dom samma som när jag var ung.

När jag var ung/tonåring så var bla Carola Häggkvist, Freestyle, Roxette, Whitney Houston mina idoler. Haha
Inte så mycket längre.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

LampKnapp1
2

Jag har inga idoler som är kända utan jag ser mer upp till människor i min närhet och sånt!

citytjejen
2

#6: Hon verkar så härlig! Älskar henne i Harry Potter 😊

/Christina

Maria
4

#9 I Downtown Abbey så är hon fenomenal. Man kan se hela serien enbart för hennes giftiga kommentarer😃

/Maria

Heddiz
0

Jag kom på en (eller två) "idoler" jag har haft sen 90 talet..
Eller kanske snarare skådisar jag verkligen föll för och ff beundrar efter all denna tid.
Både för att dom är jättebra skådisar, spelar jättebra ihop och skulle passat ihop privat som kärlekspar, enligt "alla" i bla Hollywood), men dom har trots det fortsatt att enbart vara vänner som älskar varandra istället.
Leonardo Dicaprio och Kate Winslet från Titanic.💘

Jag döpte t.om min ena Belgare till Leo 2003 efter Leonardo 😁
Hur kunde jag glömma Leo 😍

En annan " idol" som jag har haft är ju Gunvald Larsson 🤣
Mikael Persbrandt. Han var så bra I Beck filmerna.

Det är säkert flera som jag inte kommer på just nu..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

citytjejen
1

#10: Ja verkligen! 😀

/Christina

Lona
2

#10: Hon är en suverän skådespelare och verkar vara en både smart och inkännande person, med glimten i ögat dessutom. Hon gör det mesta med bravur!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com