Motivation att träna. Hur?
Jag behöver en spark i ändan. Jag behöver röra på mig och soffan är otroligt lockande. Jag har försökt olika metoder att få mig ut o gå och förundras hela tiden över min lättja. Hur f*n svårt ska det vara?
Kom på en idé. Jag swishar dottern 1000 kr för en två veckors period. Får hon en screenshot på min app där jag ser hur jag gått så swishar hon mig en hundring av dessa 1000 kr. Får hon ingen screenshot så behåller hon 100kr. Superbra. Det funkar på mig!
5 ggr i veckan, 4 km/gång. Det kan jag gå på lunchen.
Den konditionsförbättring jag får då ökar *Livskvaliteten*! (Där hade vi kopplingen. flin )
- Redigerat 2024-07-28 11:57 av Maria
Haha, vilken rolig ide 😀
/Maria
Äh, nu vet inte jag om du är överviktig eller om du bara "vill komma ut lite" men det är ohälsosamt att va överviktig och man bör inse allvaret i detta först, sen ändra kosten först om man är lite "lat" LCHF - High Fat Low Carb(Mycket fett och protein och så lite kolhydrater som möjligt max 5-20gr/per dag)(detta kommer du gå ner 1 - 1 & 1/2 kg/månaden av bara d)
Vin går bra att dricka bara det är under 5mg socker/per liter jag rekommenderar Crazy cat vitt, veganskt och smakar saft 😋
Sen ställ in dej på att gå minst 20 min/per dag och sen öka till 40-45 helst 1h men d e svårt, gym tror jag man oftast tränar musklerna men för att bränna fett behöver du gå/jogga.
- Redigerat 2024-07-27 16:07 av illimbius
Smart idé, måste man kanske använda sig av vid tillfälle.
Jag försöker lära mig att gå en kvällspromenad. Så jäkla svårt. Morgonpromenad kommer jag ut på. Jag har alltid lättare för att starta aktiviteter på morgonen. Men sen mot kvällen? Nä… Då kommer jag inte ut. Jag vill ju ha kvällen och ta det lugnt. Svårt att få till en bra motivation där.
#4: När det inte är 30 grader och gassande sol så brukar jag gå 30 min när jag tar lunchpaus på jobbet. Sedan 12 min promenad till och från station. Men tycker det verkligen är enklast om man får in det i vardagen. Annan träning är lite svårare att magiskt få på så vis. 🥲
#5 Sol och endast 20 grader är redan för varmt för mig 😂 Undviker solen mitt på dagen också för att det är så stark. Men ja, bäst är när det bara blir av pga vardagen. Jag promenerar alltid när jag ska nånstans inom tätorten, så som att handla. Då får man lite motion "gratis". Men vore bra om jag kommer på något knep för att ta mig ut om kvällarna en sväng också.
#0 Vilken himla rolig ide det där skulle kunna få många som behöver röra på sig att röra mera på sig 😎
Jag skulle behöva göra motsatsen röra på mig mindre och gå upp väger bara 51 kg äter som en häst nej mer än en häst 😂 men hur jag än proppar i mig går jag inte upp det tar inte på mig men jag älskar att röra på mig och ha hårt fysiskt arbete så inte undra på jag förbränner det jag under dagen stoppar i mig.
Lycka till med motivationen att träna 😎
_Fisken, vilken rolig idé 😄
/Désirée
#7: Jag hade mina halvseriösa funderingar att annonsera. Haha. Sätt in 5000kr och bestäm ett mål. Gissa om de flesta skulle nå sina mål. Men det kanske skulle bli tvister som gör att iden faller i förlängningen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6: Jag hörde nån professor i fysik som redde ut det där med att gå och hur många steg man skulle gå varje dag. Över 7500 steg skulle man helst ligga om jag förenklar det hela. Spelar ingen roll vad gällde hur fort du gick så vitt jag förstod. Det handlade om antalet steg.
Vilken smart grej!
Undrar om den skulle funka med min mamma? Risken är nog att hon hellre låter mig behålla pengarna än tar sig i kragen och går ut och går. 🙁
Jag har precis skaffat mig den bästa motivationen av alla, men det var inte just för att jag skulle promenera förstås. ❤🐾
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#0:
Vilken bra idé!
Ska kolla det med min dotter , 😊❤️🥰 Tack för tipset.
HH 🙂
#0: 🤣 Vilken otroligt rolig …och faktiskt väldigt bra…ide 😁
Jag har, tack och lov, hundarna så oavsett hur lite jag än vill lämna soffan så måste jag. Hundarna skall inte lida för min lathet. 🙈😊
Nu har jag provat min karaktär och med egen vilja gå ut och gå 4 km men denna lathet som semestern har bidragit med har sabbat allt. Solstolen är såååå skön.
Så nu blir det 700 kr till dottern för kommande vecka. Jag lovar att jag går ut o går. :-)