Flytta
Har ni flyttat mycket i ert liv?
Hur många platser har ni bott på?
/Maria
Jag har bott i två länder och 3 olika städer/byar. Totalt flyttat 4 gånger: Från hus till lägenhet, till radhus, till hus och senast då en lägenhet igen.
Nästa flytt lär bli till min partners hemland men det får nog vänta några år.
Skulle inte säga att jag flyttat mycket alls.
Jag har flyttat 9 ggr
/Fia ☁️
Jag har bott på 9 olika ställen. Alla i samma område förutom vår första lägenhet i Masthugget/Majorna
/Maria
Skellefteå, Sundsvall, Malmö, Stockholm , Öregrund, Heby och nu Uppsala. Flyttat flera gånger i samma stad, så jag har tappat räkningen. Har inte nämnt Italien och Spanien, där jag bott halvårsvis i flera år. Men där har jag inte varit skriven.
Nej inte speciellt ofta.
4 platser totalt har jag bott på med där vi bor nu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är 4:e platsen jag bor på nu.
2 första platserna är 2 mil från där jag nu bor så jag har aldrig flyttat långt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Har bott på sju olika platser under mina 49 år.
/Christina
Vi har flyttat några gånger och räknar jag med familjen från det jag var barn så blir det hmm måste bli fyra gånger om jag räknar med att vi hade ett tillfälligt hus som egentligen var visningshus på ena orten medan vi byggde nytt.
Räknar jag med internat både i Sverige och utomlands blir det tre till sen vistades vi utomlands långa perioder i flera länder genom mig fars jobb och det har jag tappat räkningen på men bodde gjorde vi om än vi inte var permanenta och jag fick gå i skolan i perioder utomlands och i perioder i Sverige det där var lite ryckigt och jobbigt minns jag.
Tre gånger flyttade jag inom Sthlm och sen tillbaka hem hit till föräldrar gården den har vi haft längst i vår ägo 41 år nu i sommar och här lär jag bli kvar så länge jag orkar med gården sen får det väl bli ålderdomshemmet när gammeln tar över 👵
Alldeles för mycket. Orkar inte räkna.. Men ca 15 gr.
Bott här i 18 år nu.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har mest flyttat korta sträckor, bytt lägenhet inom samma område och så vidare. För några år sedan flyttade jag hem till min mamma igen och bodde där i ett par år, det hade jag väl inte trott när jag flyttade hemifrån 30 år tidigare. 😉😮
Förutom fem år i en grannkommun så har jag bott i Göteborg hela livet.
Min nuvarande bostad har jag haft i drygt 2,5 år och jag älskar att bo här! 🏠🌻
Jag brukar skämta om att vi är så många på gården i min ålder så vi borde bygga seniorbostäder lagom tills vi blir så pass skröpliga. 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det kanske låter lite tokigt, men jag håller just på att flytta för 15e gången i mitt liv..
Så jag har flyttat runt en HEL del.Och då räknar jag inte ens med när jag bott på ställen kortare tider. Vilket jag också har gjort utan att vara skriven där.
Jag har alltid hållit fast vid mycket annat..Som mina djur, vänner och min man sen vi träffades..Men att hålla fast vid ett boende har inte varit min grej riktigt..
Jag har flyttat från villa i Älvsjö som barn till olika lgh i Skärholmen, Rågsved och Sundbyberg som ung när jag samtidigt jobbade på Marabou i Sumpan.
Till lgh och min mans barndoms villa i Spånga. Sen blev det en stuga mitt i skogen i Brottby haha😁 Brottby var egentligen drömmen, men lite väl långt från affärer o dyl.
Efter Brottby så blev det 2 "fiina" lägenheter mitt i city på Östermalm. haha
Sen bodde vi samboende med en annan familj i en villa i Spånga under ngr år..Och sen nu en lägenhet i Bromma.
Nu ska vi köpa ett typ av/hus/radhus, för första gången..haha. Får väl se om man kan trivas längre här..Det är jätte nära grönområden och samtidigt nära till affärer..
Vilket bör vara optimalt..Nära skog och centrum..
Jag gillar tydligen att testa på att bo på så många ställen och sätt som det bara går innan man dör.😅
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Min största flytt är från landet in till staden, sen har jag bott i samma bostadsområde hela tiden. Däremot bott i olika trappuppgångar, där jag bor nu lär jag bli kvar tills de bär ut mig, bott här nu i snart 30 år.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Oj jäklar. Nu ska vi se om jag kan räkna.
…
19 gånger, tror jag, men det kan vara fler.
Edit: I fyra olika länder.
Nej fan jag flyttade ju en gång inom Japan också så 20.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2024-07-05 13:41 av Calcifer
#13: Du bodde i Japan? Därav språkkunskapen?
#14: Ja precis, jag pluggade japanska där i nio månader. Men nu är det tio år sen så, haha.
#15: Var du där för plugg eller vad gjorde du ?
#16: Ja precis, plugg. Jag gick i språkskola och studerade japanska. :)
#17: Spännande
#18: Ja tråkigt var det inte 😁
Innan jag flyttade hemifrån hade jag bott på två platser. Först lägenhet och sedan flyttade vi till hus i samma stad när jag var 4 år. Sedan har jag rört på mig en del.
Flyttade till grannstaden när jag flyttade hemifrån
Bytte till större lägenhet i samma område.
Bytte till lägenhet i annat område.
Flyttade till lägenhet i nytt område.
Flyttade till annan stad för nytt jobb.
Flyttade tillbaka till föregående stad för att flytta ihop med min man.
Köpte hus i staden jag är född i.
Flyttade till större hus när andra barnet fötts.
Sålde det huset och flyttade till vårt sommartorp mitt i skogen, som vi ägt och renoverat under 9 år.
Vi räknar inte med att bo kvar här så många år till tyvärr. Det är mycket jobb med att driva en gård och av olika anledningar är det lite övermäktig med vår nuvarande livssituation, men vi börjar med att dra ner ambitionsnivå och inte genomföra planerade framtidsprojekt.
#15:
WOW!! Imponerande med att plugga Japanska.
😊🤩🥰
HH 🙂
Jag har flyttat 7 ggr, ,
NU bor jag på den härligaste platsen med underbar grönska och den bästa parken.
Jag är så innerligt glad
😃😃 att jag bor här , , många bilder , Loppis i lekparken, min fina kisse Knatte gör oss sällskap, ett fint träd på hösten, Loppis i Lokalen i December, Collage på mina godingar.
Även en bild på min balkong.
HH 🙂
- Redigerat 2024-08-18 09:08 av Soligajag1