Skicka tillbaka grejer?
Nu känner jag mig lite korkad, men jag har inte riktigt någon annan att fråga. Jag beställde kläder som var för stora. Fick med retursedel. Men ska man köpa paket från posten eller kan man lägga i en låda man har hemma? Så jag inte gör fel…
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Vad fick du kläderna i? Jag har alltid skickat tillbaka i samma, oftast är det till och med fixat så man enkelt kan återförsluta den :)
//Jessie
#1: Påse, går inte att skicka tillbaka i samma den blev helt trasig när jag försökte öppna.
Jag lägger i samma det kom med, eller i annat hemifrån
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Då får jag erkänna att jag inte heller vet säkert! Spontant hade jag nog antagit att det går bra med valfri förpackning så länge den håller osv
Står det kanske något på butikens hemsida? Jag kollade på Zalando och de har skrivit att "Har du inte kvar Zalandoförpackningen som du mottog varorna i går det bra att returnera dem i en annan motsvarande förpackning eller låda."
//Jessie
#4: Jag får kolla om det står nåt på hemsidan. I vanliga fall brukar jag kunna skicka tillbaka i samma, då det generellt kommer i kartong. Svårare när det kommer i påse som går helt sönder när man öppnar den.
#5 Brukar vara öppningar på påsar, så man bara kan tejpa igensen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6: Tyvärr satt denna så starkt ihop att det var omöjligt att öppna utan att den gick sönder. Limmet var för kraftfullt, eller vad man ska säga. Och ja, jag öppnade den där man "ska".
Sax nästa gång, då får du ett snyggt snitt som lätt kan tejpas igen. Men har du silvertejp kan du nog snitsa till påsen. 😀
#8: Ja, jag får komma ihåg det nästa gång. Jag har beställt och fått i påse tidigare och de har aldrig gått sönder av att man "bara" försöker öppna dem. Tyvärr ingen silvertejp, men skickade iväg ett meddelande till dem får se vad de säger till veckan.
#9: Smart, då kan du alltid hänvisa till det om de senare skulle anse att du av någon anledning gjort fel. 👍
Jag behöver nog inte påpeka det men spara meddelandena tills affären är avslutad. (Ja, jag är lite övernojig med sånt.)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag avskyr att skicka tillbaka saker, jobbigt. Av den anledningen skickar jag mycket sällan efter något. Blir inte nöjd, fel färg och storlek.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det är fördelen med att bo i en större stad. Behovet av att beställa minskar då man har det mesta inom räckhåll.
/Maria
#12: visst är det så. Här finns butiker att handla i.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet