Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 358 ggr
Maria
5

Rörigt hemma 😃

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var bara tvungen att ta en bild på vårt soffbord just nu. 😃

Jag får röja undan när det blir lite svalare haha.

Har ni ordning hemma?

/Maria

Fridaaaa
2

Jag skulle vilja ha mer ordning.
Men går i vågor beroende på hur mycket det är på jobbet osv.
Men försöker. Är väl att mycket energi osv går åt på jobbet, bättre på att hålla ordning där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
3

#0:

Ojoj . . Sådär har jag med😬😱
Jag måste oxå fixa köks bordet ,

HH 🙂

Maria
3

#2 Haha, känner igen mig.

Skönt att inte vara ensam.

/Maria

Soligajag1
2

#3:

Tack !
Ska fixa det ikväll.
Min dotter kommer på besök imorn , då vill jag ha det lite bättre.
När jag varit o handlat blir det så här . . 😱😜😎🥸

HH 🙂

Maria
6

#4 Ja det är bra att få besök emellanåt för då röjer även jag upp😉

/Maria

kara_murray
3

Skönt med fler som har lika rörigt som mig!!🥰🥰🥰

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#5:

Du ser. Det är perfekt!!

Egentligen ska vi vara ute och barnen ska leka i parken, , men men, , dem har lovat regn imorn, , så vi får se men såklart fixar jag det till imorn, , ska baka ikväll så det blir rörigt då.

Kommer att ha plåtar på bordet och så. .

HH 🙂

Soligajag1
0

#6:

Ja, , härligt!!

😍😍😍🤣😂😮

HH 🙂

Tarotstollan
3

Så ser det ut för det mesta hemma hos mig!😁
Du glömde bara alla kom i håg lappar som ligger överallt också + lite till.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2

#9 Ett block ligger på bordet😉

/Maria

beem
4

#0: Jag känner igen mig. 🙂 Så skönt att fler har lite stökigt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Calcifer
4

Små korgar är den perfekta lösningen. Jag har tre stycken bara på köksbordet, i olika storlekar. Så allt småkrafs hamnar ju i dem i stället så det känns lite mer städat. Samma med grejer bredvid datorn och på skrivbordet etc. Innan jag hade såna såg det ut som om en bomb exploderat fylld med det ena och det andra, haha.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aggeelin
3

Å så lätt det blir rörigt hemma!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
3

Vi har lagom ordning hemma 😁Vi har mycker saker men det mesta är i ordning och organiserat på något vis. Inga stora tomma sterila ytor dock, det är mest stressande att ha så, tycker jag. Gillar ett levande hem med lite saker framme och att det inte behöver vara perfekt 😊

/Christina

aggeelin
3

#14: ja hemmet alla kännas levande! Jag skulle bli sjuk av att leva i en steril lägenhet. Jag behöver färg.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
2

#15: Håller med! Ens hem ska göra en glad, man ska vilja vistas där 😊

/Christina

[Undertaker]
2

Vi har ordning men det är inte alla veckor som vi klarar att hålla allt kaos borta. Just soffbordet, matbordet och klädkammarens golv brukar kunna vara kaotiska efter stressiga veckor.

Jag gillar ordning, mår bättre av ordning och reda. Min partner bryr sig inte lika mycket.

Calcifer
5

Ja men det är ju skillnad på lite rörigt och att bo skitigt. Jag har bott skitigt, det är mycket värre än att man har lite bråte här eller där.

[solljust]
3

Jag är ju den nitiska pedanten som jag skrivit om förr men samtidigt är mitt hem varmt och ombonat även om jag är pedantisk och allt har sin plats och inte en enda sak får ligga framme.

Man kan nog tänka att pedantiska personer är tråkiga men så är det inte hos mig det är inbjudande och varmt inte kallt och tråkigt för jag anser att mitt hem ska vara inbjudande både för mig och för dom som kommer hit på besök även om det är pedantiskt till förbannelse och inget ligger framme som inte ska vara där så är det inbjudande men nog har jag fått gliringar allt genom åren 😂

Ord som hos mig vågar man bara sitta på soffkanten för annars kan man stöka till.

Eller om någon haft något med sig att visa som exempelvis ett fotoalbum så har jag inte kunnat se att det läggs på ett bord som är perfekt då har man fått ta bort det och ställa ut det i hallen för det stör min inredning 😂

Ja jag vet jag är rätt hård men mitt öga kan inte se och jag är uppvuxen så.

Bara en sån sak som en servett under en middag den knölar man bara inte ihop på bordet den används vikt och fin i knäet under hela middagen och jag har haft gäster som lagt den på bordet fast den ska ligga i knäet och dessutom snutit sig i den och sånt kan jag bara inte acceptera.

Personligen ser jag det som så jag har inte med andras hem att göra men visst har jag synpunkter det kan jag aldrig smita ifrån för dom finns där och dom är och jag kan uppleva någon annans hem som stökigt men där har jag inget att göra och jag är uppvuxen med ett pedant hem men alla är inte även om jag har svårt att ta en annan människas stökiga bord eller hem så har jag faktiskt inte där att göra det är deras hem deras liv och dom bestämmer över hur dom vill ha det precis som jag gör i mitt hem.

Maria
3

#19 Jag är uppvuxen i ett oerhört pedantiskt hem och min röra är nog snarare en liten revolt mot det😃

/Maria

Calcifer
3

#20: Ja gud. Mamma och hennes städande. Hon jobbade hemifrån i större delen av mitt liv. Spådde folk i tarotkort etc. Hon hade alltid sitt egna rum till det som ALDRIG var i närheten av mitt rum. Ändå kunde hon typ säga "nu får du städa ditt rum jag har kunder i morgon". Ffs, vad ska de in i mitt rum på andra våningen att göra?! 🤦‍♀️😅

beem
5

Jag kan känna lite oro när jag kommer till det perfekta hemmet. Vågar jag sätta mig tänk om jag spiller kaffe osv

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Soligajag1
1

#22:

Exakt . . Så känner jag med om jag kommer till ett ’pedantiskt hem’ 🤪😎

HH 🙂

Maria
3

#21 Jag fick aldrig städa.
Det enda jobb jag hade var att kamma mattfransar.

Jag bäddade aldrig. Mamma tog fram mina kläder. Jag la de använda på en pall bara.

Jag fick en chock när jag flyttade ihop med min man när jag var 19. Jag fick ju göra allting själv helt plötsligt. Jag grät dagligen över allt. Laga mat??? Hur gör man då?

/Maria

Calcifer
3

#24: Mamma krävde alltid att jag skulle städa, men sen hade jag aldrig gjort det bra nog så hon gick in ändå och fixade efter mig. Jag erkänner att när jag kom upp i tonåren så gjorde jag mindre och mindre för helt ärligt, varför ens försöka när det inte duger ändå…

Maria
3

#25 Nej, varför ens försöka?

När jag fick barn så var min mamma helt förtvivlad över att han fick fixa mackor eller lunch själv när han blev lite större.

/Maria

[solljust]
5

Det var samma här mor var väldigt pedant och under en tid när jag var i tidiga tonåren gjorde jag revolt och mitt rum blev en enda röra en tid och mor städade upp men en dag gav hon upp och det gjorde susen då städade jag själv.

Hon berättade när jag kom hit från Tyskland som treåring då fick hon tänka om lite om det låg leksaker framme men när jag var klar då plockade hon undan det där.

Innan jag kom var en väninnas dotter hos henne ofta och hon var inte gammal men hade frågat mor städar du jämt😂

Sen det där med att spilla hemma hos en pedant det är ingen katastrof spiller gör vi alla nån gång och det är bara att torka upp slänga en duk i tvätten och på med en ny så är det avklarat 😎 men när någon snyter sig i servetten och lägger på bordet där går min gräns då kan jag inte hålla tyst 😂

Tarotstollan
4

#27. Att snyta sig och sen kasta den är helt ok för mig men så äckligt att snyta sig i servetten och sen lägga den på bordet igen.
Då hade jag också blivit förbannad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!