Natur
Vilken sorts natur föredrar ni?
/Maria
- Redigerat 2024-06-26 16:48 av Maria
Den med mycket matsvamp och utan fästingar.
Jag är uppvuxen på västkusten och tillbringat mycket av mitt liv bland båtar, klippor och skär.
Jag trivs bäst i den karga naturen. Hårda klipphällar och doft av hav.
/Maria
Hav och fjäll. Båda bjuder på lugn och harmoni.
Sitta och titta över spegelblankt vatten ger ett lugn. Detsmma gäller fjällen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#2: Samma som du Maria, men jag trivs bra i skogen också. Gärna en med lövträd och mycket blåbär. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Vill gärna ha allt.. gillar klippor, den djupa skogen. Men även ett kalhygge. En enkel grusväg.
Allt har sin charm
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vill ha blandat, kul och härligt med variation och som #5 säger: allt har sin charm i naturen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gillar all natur men mest trolska skogar och hösttider det är något speciellt med färger och känslan i en trolsk gammal skog på hösten men all natur är vacker på sitt sätt och det är härligt att det finns så många varianter så vi har möjligheten att njuta av allt vackert vår natur bjuder oss på.
Jag älskar att ströva i skogen , njuta av myll och ron som omger den.
Ute på landet är det lugnt o skönt , ta ett dopp i sjön svalkar .
😊🥰
HH 🙂
Skog, jag bor mitt i skogen också så jag kan njuta av den varje dag. Sen kan jag tycka att det är mysigt vid kusten också, väderväxlingarna blir så påtagliga där. Stormigt hav eller alldeles stilla, men det blåser för ofta för att jag skulle vilja bo vid havet. Vindens sus i tät granskog är rogivande däremot.
Skog med mycket granaroch tallar tycker jag om och bokskog är vackert. Sen tycker jag mycket om kohagar med björkar i (om det ens räknas som skog haha) även om det inte går att gå i just dem 😊
/Christina
#10 Min man älskar bokskogar 🙂
/Maria