Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterövrigthus-och-hem
Läst 180 ggr
Lona
2

IKEA

Jag insåg häromdagen att nästan alla mina möbler och väldigt mycket husgeråd kommer från Ikea. En del har mellanlandat på andra ställen innan de hamnat här men de kommer ursprungligen från Ikea och om jag ska komplettera med småmöbler, förvaring etc så är det ofta dit jag åker.

Okej grejer till ett okej pris, liksom.
Handlar ni mycket på Ikea - och har ni överhuvudtaget rimligt avstånd till ett Ikeavaruhus?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
0

Köpt mycket begagnat från IKEA.
Vi har 8 mil enkel resa, så besöker nästan aldrig IKEA. Händer i Kalmar när vi varit hos Flocken :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
0

Tyvärr inte. Får nöja mig med Rusta och Jysk.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Herveaux
3

Jag handlar sällan inredning men om jag inte får tag på det second hand så blir IKEA oftast första anhalten.
Det blir en kort tågresa följt av en lika kort bussresa för att ta mig dit, och om tidtabellerna samsas så kan det gå riktigt snabbt. 😊
Eftersom jag ska bära hem prylarna blir det inga större inköp.
När jag köpte mitt datorbord och byrå fick IKEA släpa hem paketen till mig.

Jag vet inte riktigt hur jag är skapt för jag tycker det är riktigt roligt att bygga ihop möblerna. 😅

// Harley

kara_murray
2

Jag har en hel del från Ikea och jag handlar gärna där. Sakerna har bra kvalitet och är enkla att få ihop , oftast iallafall. Och nu när man kan beställa via nätet är det väldigt mycket enklare att handla. Jag föredrar att åka till Ikea men då jag inte har bil så blir det ibland via nätet.

Vixxen
5

Per-Albin byggde det svenska folkhemmet och IKEA möblerade det!
😄😄😄

Heddiz
0

Jag gillar personligen IKEA! Jag växte upp med IKEA och hemsnickrat, men min man gillar inte IKEA och han kan inte snickra heller..
Så vi har kompromissat. Jag ville egentligen ha IKEA eller hemsnickrat, han ville ha annat.😂

Genom att handla dom flesta större möbler (som ska hålla längre än ikeas möbler, enligt min man) i andra affärer som bla MIO och i andra mindre möbelaffärer.

Sen så åker vi till IKEA när vi (eller jag) behöver andra inredningsprylar utöver dom "större" möblerna..Som tex mindre hyllor, kuddar, filtar, mattor, kökssaker, osv. Eller små förvaringsmöbler/prylar som jag tycker IKEA är xtra-bra på.

Ikea har ju så himla många roliga "bra att ha" prylar så jag kan gå omkring där en hel dag utan att tröttna.

Vi har nära till IKEA, men även till andra inredningsbutiker.. men sen bor vi i stockholm och där är det ju nära till allt..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Maria
1

Vi hat två IKEAvaruhus nära.

Vi har en del saker därifrån och jag tycker hela konceptet är bra med att montera själv.

/Maria

[Undertaker]
0

Alla våra möbler förutom de min partner tog hemifrån samt ett köksbord är ikea. Deras möbler är enligt mig praktiska så länge man hittar något man gillar.

Även vårt porslin och våra bestick, etc. är från ikea. Samma med gardinerna.

[Undertaker]
1

#7: Jag älskar att sitta och bygga ihop allt. Tycker det är mysigt.

Maria
0

Vi har haft en del husgeråd genom åren från IKEA men bytt ut med tiden.

/Maria

[solljust]
0

Har inget från Ikea och handlar aldrig där tycker det är uselt lika med Rusta, Jysk, Jula och allt vad dom nu heter.

Här är det bara 1800-tal och möbler från sekelskiftet 1900 inget modernt alls varken i husgeråd möbler och övrig inredning och det modernaste i möbler är från 60-talet matsalsmöbler av Börje Mogensen sen lite 70-tal i inredning så som prydnadssaker och vävtapeter som håller år ut och år in. Förr kunde dom verkligen göra saker i kvalitet tidlöst och hållbart.

Har inte vart in på en Ikea sen 90-talet och då var jag hungrig så jag åt bara men handlade ingenting.

Zav
0

Har mycket från Ikea. Möblerna är prisvärda och praktiska. Ikea är vra på förvaring.

Egentligen hade jag hellre haft riktigt gamla möbler i äkta trä men 3 trappor upp utan hiss så är de bökiga att få hem och tunga att möblera om (bor själv). Så mina symaskiner från förra sekelskiftet är de enda gamla möblerna :)

MonicaLagerquist
0

Vi har lite hyllos och bord och stolar från IKEA Både nyköptt och beg
Men vi har den del antika kinesiska möbler också
Vi hat´r ca 3 mil till IKEA

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Kom på nu att vårt kök är ett IKEAkök.
Både stommar och luckor.

/Maria

MonicaLagerquist