Nakenbad
Är det något ni gillar?
Isåfall badar ni ensam eller tillsammans med andra?
/Maria
Tror aldrig jag nakenbadat! Jo kanske när jag var tre år men inte mer än så.
Jag är nog inte så förtjust i att bada överlag 🤷♀️
/Christina
Min man, jag och sonen badade nakna ibland när vi tog någon kvällspromenad från stugan och inte hade badkläder med oss. Spontanbad så att säga men jag tycker inte om det. Känner mig supernaken.
Över min döda kropp att jag skulle bada naken med någon annan.
/Maria
- Redigerat 2024-06-10 18:19 av Maria
Ja, i badkaret. Jag badar aldrig på strand/ ihop med andra ens i baddräkt.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Hade velat göra det men vill inte göra det med okända.
Så inte blivit av, finns inget riskfritt ställe här.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aldrig i livet! 😮 Jag badar helst inte alls, i alla fall inte ute. 😾💧😸
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag älskar att bada men har helt ärligt inte övervägt att bada naken. Har säkert gjort det som barn men det är ingenting jag minns i så fall. Såvitt jag minns har jag som mest badat i enbart vanliga trosor på någon mer undangömd badplats med familjen.
Men oftast badar jag på allmänna badplatser där det finns eller snabbt kan dyka upp okända/andra badgäster, och då skulle det kännas obekvämt. Även om jag inte är så brydd över om någon får se mig naken så skulle det kännas fel att "visa upp mig" på det sättet, för normen är ju att man har badkläder på en vanlig badplats. Skulle jag någon gång hamna på en nudiststrand kanske jag skulle testa :)
Men det är som sagt inget jag har något önskemål om att göra eller så.
//Jessie
På ett bra ställe absolut. Älskar känslan.
Har inget emot om det är andra där. Bara de gör detsamma 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har aldrig förstått vitsen med att bada naken med andra främmande människor runtikring sig!? Vad får man ut av det personligen?
Jag skulle bara känna mig obekväm..Både att behöva se andra nakna och att andra tittade på mig..(även om jag inte skäms ett dugg över min kropp så är den privat och inget jag visar upp för främlingar)
Lika lite som att jag skulle gå naken på stan så skulle jag gå naken på en strand.
Ålder har ingen betydelse för min del..Har aldrig och kommer aldrig besöka en nudiststrand eller liknande.
Bada naken med sin partner och/eller sin familj privat tycker jag är en helt annan sak..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Bästa sättet att bada.
Helst när man är själv, men när det är svårt funkar det på naturistbad också. Brukar mest vara äldre tjocka farbröder och tanter där (vad det nu säger om mig som tydligen också är där).
Upplever aldrig att folk är där för att titta på andra nakna människor eller bryr sig om andra särskilt mycket. Känner mig mycket mer iakttagen eller medveten om min nästan nakna kropp på vanliga stränder.
Otroligt odramatiskt.
Och som Flocken säger är nog nyckeln att alla gör samma. Om någon skulle sitta där påklädd skulle väcka mer uppmärksamhet och irritation än att vara naken.
Mvh // Johan
Jag har varit på nakenbad när jag va ung , med en väninna som va nyfiken på en nudist strand .
Enligt mig själv är det inget märkvärdigt, man är född i detta ’ skinn paket’ som min väninna och jag säger .
Det hände några gånger . .
😊😃
HH 🙂
#8:
Vad får man ut av det personligen?
Att man tycker om att sola och bada naken. Om du tror att man gör det för att visa sig naken för andra, så tror jag du misstar dig grovt.
Din fråga blir ungefär som att fråga sig vad folk får ut av att duscha nakna i badhuset eller på gymet. Andra som är där har inget med poängen att göra.
Mvh // Johan
#11: Jag tror inte att folk badar nakna för att varken visa upp sig eller titta på andra (generellt sett) . Då kan man gå till en vanlig strand som du säger..
Så att jag skulle känna mig obekväm har nog främst med mig själv att göra.
Det var därför jag undrade vad folk får ut av det..En frihetskänsla eller liknande kanske?
Fast när man har duschat färdigt på ett badhus eller liknande så klär man ju på sig. Man fortsätter inte till cafeterian (eller liknande) helt naken för att ta en fika med dom andra.
Jag trodde folk på nudiststränder gjorde allting nakna.. Sola, bada, handla glass, fika, osv..MEN jag vet ju inte eftersom jag aldrig varit på en sån strand..
Det är bara sånt man har sett på TV 😂
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#12: Frihetskänslan absolut.
Jag hade absolut föredragit att kunna göra det själv, på ett eget ställe. Men som några andra också varit inne på, blir man mer naken att vara naken på ett ställe man inte borde, och känner sig mer malplacerad med kläder på där alla andra är nakna.
Men ja, folk gör det mesta nakna. Fast där jag varit finns inget café eller liknande. Men föreningen som är där har ibland grillkvällar där dom är nakna. Det känns ganska absurt för mig med.
Så ironiskt nog är det tack vare att andra är nakna som gör att man känner sig mindre naken.
Men frihetskänslan av att simma naken är oslagbar.
Och jag har nog aldrig sett så många olika former och typer av kroppar som på det naturistbadet. Det är liksom allt. Det är liksom så långt från polerade stylade människor man kan komma. Jag tycker det utstrålar "så här ser min dallriga rynkiga kropp ut och jag duger fint".
Odramatiskt.
Mvh // Johan
Jag känner mig så oerhört naken i vatten. Känns som om vatten rinner in i alla kroppsöppningar😮 fast jag vet att det inte är så.
/Maria
- Redigerat 2024-06-11 05:48 av Maria
Oj det var många år sedan och på den tiden hade vi stugan på en ö och bara en till stuga på ön så det var väldigt privat men nej det är inget som jag gör men det är en fantastiskt härlig känsla att vara i vattnet när man är naken det blir en helt annan känsla än med baddräkt.
Ha aldrig besökt ett nudistbad och det är inget som lockar heller och bada är så härligt men om det blir något nakenbad mer det får tiden utvisa om det känns privat och lämpligt men nog är det en frihetskänsla allt 🌊

När vi åker ut ensamma åker kläderna av så snart vi lämnat hamnen.
Ha en badhanduk brevid mig om det skulle komma någon annan båt.
Sen badar vi näck om vi är badsugna.
Har vi någon med oss så badar vi med badkläder.
Sen händer det att vi nakendabar vid andra stränder där vi vet att ingen annan kommer.
Stolt ägare till tre La permer
#16:
Det låter perfekt , precis som min "melodi" !! 😊🥰👍
HH 🙂
#16: Ja det är det ideala och hade varit mitt förstahandsval om jag kunnat få det. Näst bäst är ett bad där man förväntas vara naken. Andra människor är nödvändigt ont, men heller inte särskilt dramatiskt när man är där.
Mvh // Johan
Jag har inget emot det om jag vet att det inte kommer dyka upp någon. Mamma och jag badade ibland nakna i stugan när ingen annan var där. Men det är inget jag aktivt söker att göra.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#19: För min del är det nog mer att jag är rädd att andra stör sig på att man badar naken, än att jag skulle störa mig jättemycket på att någon såg. Men jag skulle föredra att ingen såg.
Mvh // Johan