Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bilder-musik-och-film
Läst 311 ggr
Maria
4

Musik vi lyssnar på

Här kan vi berätta om vilken musik vi lyssnar på just nu.

Idag har jag lyssnat på Måneskin och låten Beggin´

https://www.youtube.com/watch?v=Xg72z08aTXY

/Maria

#Maneskin #BegginPut your loving hand out, baby'Cause I'm beggin'I'm beggin', beggin' youSo put your loving hand out babyI'm beggin', beggin' youSo put your ...
CasaRamon
0

Jag har nu helt snöat in på Darin. Gillar hans röst, texterna och musiken med stråkorkester i flera av låtarna. Lyssnar varje dag med lurar i öronen, så att jag kan dra på volymen. 😊🌞

Denna kommentar har tagits bort.
citytjejen
0

Senaste låten jag lyssnade på idag var Kashmir med Led Zeppelin, en riktigt bra låt tycker jag 😀
https://youtu.be/PD-MdiUm1_Y?si=tNH6Wxq-vWRrtMdP

/Christina

beem
0

Den senaste och ny favorit
One Deep River
Mark Knopfler
https://m.youtube.com/watch?v=xsTszrOkiXo

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-05-30 15:11 av beem
Maria
0

#4 Jag gillar Mark Knopfler 🙂

/Maria

Lona
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rammstein - Ohne Dich
Min morbror dog tidigare i veckan och det här är en av låtarna han vill ha på sin begravning.

Jag gillar Rammstein men det kändes lite otippat att en 85-åring hade önskat den, just den här låten är ju lite mer balladaktig dock.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2024-06-01 15:34 av Lona
Herveaux
0

Senaste veckorna har den här låten varit en ständig följeslagare;
Oceandeep med Beast in Black. En känsloladdad power ballad som jag tycker både är sorglig men samtidigt väldigt mysig på något sätt.

// Harley

Herveaux
2

#6: Åh, den är fin! Gillar också Rammstein, även om jag missat deras senaste släpp. Ohne dich är en klar favorit.

På tal om otippade Rammstein-fans. När jag drog med dåvarande maken för att se Rammstein i Globen så träffade vi på en äldre dam vid garderoben som var ännu mer laddad än vad jag var. 😅 Minns jag rätt så var hon 73. "Jo, men jag gillar hårdrock, det ska vara lite industrial!" Riktig krutgumma. 🥰

// Harley

[solljust]
3

Jag känner mig nog lite utanför i den här tråden för jag lyssnar till gammaldags musik och jag vet inte ens vilka som är inne och ute i dagens musikala bransch.

Men i alla fall just nu lyssnar jag till Snoddas på youtube och det här är nog ingen musk som uppskattas av er andra men jag mår bra av den och dyker ner i den gamla musiken med hela mitt hjärta 🙂

Det är snudd på att jag funderar på ska jag våga publicera inlägget men jag är ju bara sån och jag måste vara ärlig jag går den gammaldagsvägen både i musik och i mitt liv så Snoddas måste få vara med eftersom han är en av många som känns rätt för mig inom det musikaliska 😎

citytjejen
3

#9: Det är verkligen inget fel med att uppskatta äldre musik! Tycker inte alls att det är konstigt och och den musik som får en att må bra är den man bör lyssna på, tycker jag 😊Alltid härligt att hitta musik som man kan uppskatta, oavsett om det är av äldre eller nyare slag.

Flottarkärlek är ju för övrigt en gammal klassiker, den är fin 🙂

/Christina

beem
1

#9: Du är inte ensam. Jag gillar också äldre musik. Gillar t.o.m dragspel 🤔

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-06-04 17:44 av beem
Herveaux
0

#9: Jag lyssnar på electro swing som tar inspiration från jazz och swing från 1920-40-talet. 🙂
Även folkmusik och klassiskt som har flera hundra år på nacken nöts här hemma.

Bra musik blir aldrig "ute". 💜

// Harley

Tarotstollan
0

När jag lyssnar så är det mest 60-90-tals musik lyssnar mest på Bee Gees och Barbra Streisand.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Herveaux
0

Den blomstertid nu kommer
sång: BJOERN (Linnéa Björn) Musik: Martin Wave

Jag tänkte dela med mig av den här pärlan redan förra året när jag första gången hörde den i, det då nysläppta, spelet Bramble: the Mountain King, meeen jag glömde helt bort det. 🫣
Har lyssnat på den så många gånger och kan fortfarande knappt hålla tillbaka tårarna. Linnéa har en magisk röst som passar så bra både till "Blomstertid" och spelet Bramble som handlar om svenska folksagor och annat oknytt som rör sig i skogarna. 💚

// Harley

• Redigerat 2024-06-06 10:06 av Herveaux
Lona
1

#8: Härligt!
Ja, Rammstein är min typ av musik även om jag nog lutar aningen mer åt rock numera. Jag blev lite mer städad när jag växte upp än under 80-talets hårdrockstid. 😄🎸

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

TccT
0

Handshake With Hell med Arch Enemy.
Vilken röst hon har. Growlar och sjunger normalt eller hur man säger🤘