Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketter: övrigtmat-och-dryck-livets-goda
Läst 142 ggr
Heddiz
2

Bra enkel juicepress?

Har ni juicepress eller vad det kallas och vad tycker ni om dom ni har provat?
Jag kollar efter en ny juicepress som är riktigt enkel-ju enklare ju bättre!!!
Vi har haft en förut som var allt annat än enkel..Vilket gjorde att jag drog mig för att ens använda apparaten tillslut..Så inga tekniska underverk tack.. Utan så enkel som möjligt…

Men den ska samtidigt klara av att göra juice av olika frukter och grönsaker som man stoppar i den..Så inte bara en som klarar apelsiner-som ett exempel, men inget annat, osv.

Att den ska kunna göra juice av hela frukt/grönsaker så att fruktköttet kommer med är dock viktigast..Så om den inte klarar att göra juice utan fruktkött spelar mindre roll.

Har hittat olika juicepressar från 175kr till 5000kr.. Jag tror ju absolut inte att dyrast är bäst, men kanske inte heller billigast är bäst.

Får man det man betalar för verkligen.. Jag har ju som sagt en äldre juicemaskin som kostade multum, men var den bra..Nej den var inte bra alls..Den gjorde ingen god juice- (då blev det godare att pressa för hand) det tog massor med tid att bådet pressa frukten och sen att diska fanskapet haha..

Vad är era erfarenheter!?🤔 😉

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Maria
0

Av alla hushållsmaskiner så har jag aldrig haft någon juicepress😉

/Maria

[solljust]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har aldrig haft en elektrisk juicepress har inga elektriska köksredskap allt körs manuellt här hemma.

Det här är min juicepress tror den är från 40 eller 50 talet är osäker på hur gammal den är men gammal är den och var min farmor och farfars en gång i tiden 😎

Hoppas du får bra tips av någon Heddiz 😎

Maria
1

#2 Haha, en sådan har jag😄

/Maria

[solljust]
0

Ha ha ha vad fränt Maria och roligt att fler har gamla saker 😎

Har du nån aning om hur gamla dom kan vara, jag tippar på 40-50 tal men är osäker.

Carmarino
1

#4: Jag har också en sådan, fast av nyare datum. Den är spetsigare i toppen och därför inte lika bra. Dessutom är "rännan" runtomkring ganska grund så man måste tömma den rätt ofta. Så den används inte särskilt ofta, men den är rätt bra till lime. Har en annan i plast som är mycket bättre. Sedan har jag ärvt min mors elektriska citruspress, men den tar jag bara fram om jag ska pressa mer än 2-3 citrusfrukter - vilket är ytterst sällan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[solljust]
1

#5: Det är det som är nackdelen att rännan är så grund men annars är dom riktigt bra 😎

Denna kommentar har tagits bort.