Som tur är inte än, enligt min vetskap.
På 70-talet ringde en granne tvärs över gården och berättade att han spanade på mig. Han hade ofta följt efter mig i bil när jag cyklade, hade stått utanför min dörr flera gånger men inte vågat ringa på. Nu hade han besökt sitt hemland och hade med en present som han ville komma och lämna.
Jag blev inte direkt rädd, men tyckte det var obehagligt. Det blev att leva med nerdragna persienner, och ständigt kolla innan jag gick ut och kom hem. Jag vet inte ens hur han såg ut. Men ordet stalking hade jag aldrig hört talas om då.
- Redigerat 2024-04-30 11:05 av Sindri
#3: Det där låter allt annat än roligt. Förstör hela glädjen med iFokus för en.
#2: Tur att det inte blev värre. Även om det där redan är allt annat än trevligt. Och han redan går för långt.

#3 Usch det kommer jag ihåg
Stolt ägare till tre La permer
#3: Kommer också ihåg det. Det var obehagligt och det var en stor lättnad när det visade sig inte vara sant.
Var utsatt för stalking under några månader för rätt många år sedan. Det var väldigt jobbigt medan det varade men nu är det så länge sedan att jag inte tänker på det längre.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Nej tack och lov har jag sluppit det
Det enda i närheten var en tjej som skrev elaka saker på min hemsida där jag hade en sida där man kunder skriva en hälsning
Hon hade retat upp sig på att jag hade sjukersättning men orkade med att föda upp katter
Stolt ägare till tre La permer
Jodå , det har jag upplevt . Av mitt X , fick till o med kontakta polisen.
Det va inte kul .
Höll mig gömd hos en vän.
HH 🙂
Nej tack och lov inte men jag minns det där Maria fy fan ursäkta svordomen men fy det där var så sjukt.
Jag vet inte vart dom kommer från dom här sjuka människorna men en sak är säker dom ska inte överta det fina som vi har här men det är en sak som jag känner jag vill vara anonym jag outar mig inte på nätet och har aldrig gjort det finns inte en bild på mig om man googlar mitt namn jag är helt kort och gott ointressant något jag är oerhört stolt över idag och jag vill inte finnas med bild på nätet det äventyrar vår säkerhet.
Tack och lov inte. Det verkar tyvärr vara vanligare med stalkers än vad man (jag) tror, så hemskt!
/Christina
En lång historia kort;
Hade en kille som var förtjust i mig. Han stalkade mig. Fick mitt ex att lämna mig. Stalkern hörde av sig till min kompis som hade samma efternamn som mig. Trodde att det var min syster och snackade skit om mig till henne. Han hade hoppat och jublat när han fick reda att mitt ex lämnat mig.
En gång gick han fram och tillbaka utanför huset med händerna bakom ryggen.
Förföljde mig på fritiden.
Grejen var att vi var vänner innan han började stalka mig.
Pappa tyckte att det var "gulligt" att jag hade någon som var förtjust i mig.
Efteråt så gick han in med en kniv på en matbutik och kastade stenar på bilar för han kände sig ensam. Han fick också psykoser. Trodde att han var gud bland annat.
Jag var tydligen rösten i filmen "house of nine". Jag fattade aldrig varför.
Han har för några år sedan flyttat hem till sitt hemland så jag är inte orolig att han kommer hit. Jag bor på landet och bussarna går väldigt sällan.
Mvh
Mig
#11 Så obehagligt.
/Maria
#12: Särskilt när pappa inte tog det på allvar.
Mvh
Mig
#13 Ja det förstår jag.
/Maria