Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 119 ggr
Maria
3

Godmorgon söndag 21 april.

Det är bara jag och barnbarnet som är vakna.

/Maria

Maria
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en liten pensé i asfalten utanför.

/Maria

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Söndag och det är -2 grader ute.

Det blir en vilo dag.

Helga Vilodagen. Sänder massor med kramar till min älskade pappa.

Hoppas han minns något från sitt firande med oss.

Ni vet att minnet förminskas vid Demens.

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

God morgon
Efter en lång delvis sömnlös natt ska jag försöka ta tag i dagen
En plusgrad och mulet väder

Kattutan men stolt Plåtis ägare

citytjejen
0

God morgon!
En plusgrad bjuds det på här och det bjuds även på snö i form av små små flingor.

Sitter med morgonrock och filt i kökssoffan och ska ta min morgonkaffe och titta på Youtube.

/Christina

Maria
0

Vi har varit på Vallhalla med Otis och sonen. Otis går på simskola där på lördagar.

/Maria

beem
0

Godmorgon. Sol men kallt -1° och det verkar dröja innan värmen kommer.
Ikväll spännande öråd i Robinson.
Inatt 00.00 börjar Den Stora Älgvandringen. Så efterlängtad
Önskar alla en fin söndag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-04-21 12:05 av beem
[solljust]
0

God Söndag !

Hyggligt väder en fem grader så där med en del sol fast lite kyligt är det fortfarande i luften.

#2 Jobbigt det där med demens mor mindes inte alla gånger när vi vart dit eller ringt men sista tiden hanterade hon inte telefon men demensboendet ligger så mitt emot oss så vi tog oss väldigt lätt dit så telefon behövde hon inte.

Hon glömde sånt som att ha åkt akut in med ambulans vilket känns så väldigt konstigt för anhöriga men sen kunde hon också minnas så mycket är tydligen från dag till dag och närminnet var det som drabbades mest medan sånt som var förr där kunde hon komma ihåg mer om än inte allt.

Det är en hemsk och jobbig sjukdom både för den drabbade och oss anhöriga att bara en sån enkel sak som att komma ihåg eller inte om dom haft besök det känns väldigt märkligt så upplevde jag det och kände liksom inte igen henne i det där för jag tyckte att det skulle hon väl komma ihåg. Hoppas din pappa kommer ihåg ni ser ut att ha haft en alla tiders trevlig stund 😎

Önskar er alla en fortsatt fin Söndag.