Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 247 ggr
Soligajag1
1

Handlat på Hemköp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejsan !

Handlade på Hemköp härom dagen.
Så bra med denna ’Dra . . maten’ 😊👍 har oftast med mig den .

Hittade massor med varor som jag tycker om , fixade ägg med majonnäs , färsk citron 🍋 salt , kaviar på .
Så gott !
Tycker om att fixa o dona .
Storhandlar ni själva eller med man / fru / kompis ?
Jag storhandlar 1 ggn/ månad sen handlar jag själv . 😊
Tulpaner 🌷 va billiga , 7 st-39:90 , jag köpte 2 buketter.

HH 🙂

Maria
3

Vi, jag och min man, veckohandlar på lördagar.

/Maria

Fridaaaa
3

Vi veckohandlar måndagar (byter dag vid undantag)
Jag veckohandlar i regel själv eller med sonen. Vi behöver inte vara 2 vuxna med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
4

Jag brukar lägga beställning på hemkörning av mat till måndag eller tisdag, lite beroende på när jag jobbar hemma och kan ta emot. Väldigt smidigt 😁

Soligajag1
2

#1:

Okej , , så bra !😊😍

HH 🙂

Tarotstollan
2

Jag får handla och dra hem maten själv. Det är ytterst sällan jag kan få hjälp med bilåkning. Det frestar på min redan dåliga rygg men jag har ju inget val.
Tänker alltid att jag inte skall köpa så mycket men det blir alltid en fullastad Dramaten/Fido och oftast någon extra kasse till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
1

#5:

Så jobbigt för dig.
Så du har INGEN alls som kan hjälpa dig , barn , vänner eller granne . .?

Jag tycker i o för sig inte det är så jobbigt att gå o handla med "dra maten" väskan, mysigt också , ibland stannar jag till vid en restaurang och käkar lunch innan jag går hemåt. 😊🥰

HH 🙂

[solljust]
2

Jag handlar ofta flera gånger i veckan matvrak som jag är 😂

Använder mest ryggsäck och har gjort i alla år har en rejäl stor som jag får med mycket i men det händer att jag tar dramaten och ryggsäcken samtidigt nån gång.

[Undertaker]
2

Både jag och min partner har inge Körkort så vi får gå och handla eller se om någon av hans föräldrar har tid (de bor båda i byar i närheten). Men jag burkar oftast gå så då blir det allt tungt i dramaten ;) och resten i kassar över axeln. Är lite svårt de dagar jag har stark ledvärk och andra besvär… 😅

beem
1

Tyvärr stängde Hemköp här. De hade så god potatissallad.
Jag handlar var annan torsdag och då med hemleverens från ICA Maxi.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-04-04 12:40 av beem
Zadeira
2

Jag brukar handla för en vecka åt gången, sen kompletterar jag om det är småsaker jag missat eller som tillkommer behov av. Använder både ryggsäck och dramaten.

När jag är hos killen på helgerna brukar vi handla inför helgen tillsammans när jag kommer dit på fredagen.

Soligajag1
1

#8:

Ojojoj, , va duktiga ni är! 🥰

Här på våran gård finns det ett ’sällskap ’ som hjälper varandra med allt möjligt, att handla , städa , gå ut med hunden , fika . ❤️

Ha en fin dag! Kram 🥰

HH 🙂

Soligajag1
1

#10:
Toppen !

❤️❤️❤️

HH 🙂

91Marran
2

Jag och sambon handlar var för sig oftast. Det är enklast så då vi jobbar olika tider och bor en bit från stan och handlar på vägen hem. Det har fungerat bra för oss.

Mvh
Mig

Soligajag1
2

#13:

Så bra och praktiskt!

Så gjorde vi med när jag hade en familj , alltså när vi bodde ihop , 3 barn.
Sedan blev det annorlunda , , jag handlade med mina söner , dem bodde hos mig. Så bra . Vi gillar att handla och kolla på varorna i affären som kött, korv eller grönsaker.

Så kul va det! 😊🥰👍
Jag kan även idag handla med min son . Men han jobbar mest på kvällar och nätter ( är busschufför) . Så då kan det bli att vi handlar tidigt på morgonen.

HH 🙂

DesK
1

Jag handlar ofta tillsammans med en kompis/granne på fredagar och kompletterar vid behov. Sedan blir det någon tur i månaden till Orienthuset och Libabageriet 😊

/Désirée

Åsa S
2

En gång i veckan drar jag iväg med min dramaten till LIDL och storhandlar men jag småhandlar även några ggr per vecka i en liten butik som ligger runt 300m från min lägenhet