Planer för Påsk ?
Påsken närmar sig med stormsteg. Har ni några planer för helgen eller någon tradition som återkommer?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Vi brukar sällan planera så mycket för påsken. Ibland kommer vänner över på middag men i år kommer det nog bara att vara min man och jag. Vi kommer förmodligen göra några mc-utflykter om vädret är ok. Det finns behov av någon form av "vårstädning" här hemma också, men bara om andan faller på. Och det gör den faktiskt ibland 😄
/Christina
Både jag o mannen jobbar.
Barnen åker med farmor o farbror till stugan
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vi ska ha påskbuffe för barnen på långfredagen
Stolt ägare till tre La permer
Jag åker till mamma på lördag och "firar" med henne och mina syskon. Vet inte än om det blir påskmat eller grillat :) Vi har inga särskilda påsktraditioner
Resten av ledigheten ska jag bara vila!
//Jessie
Påsklördag var alltid middag hos föräldrarna då de levde. Numera är det inga traditioner. Det är som en vanlig helg med fler dagar och kanske liiite mer godis 🤔
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-03-27 17:07 av beem
Jag jobbar kväll fredag till söndag. Men vi är inga som direkt firar.
Sonen ska leta påskägg hos sin farmor imorgon.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska fira min dotter imorn , 28 Mars , Skärtorsdag , Hon fyller 39 år.
Så vi firar henne imorgon med tårta och kaffe + påskgodis till barnbarnen som jag köper till dem.
Påskägg och godis köper jag på Hemmakväll , godis butik här i Västerås.
Sedan en present till min dotter .
Ingen Påsk mat , kanske på Annandagen , då har jag bjudit min väninna.
Glad Påsk från oss / Knatte o Tjatte + matte Hillevi
🥰🐣🐣🐤
HH 🙂
Sonen och hans lilla familj kommer på påsklunch på påskafton.
/Maria
Firar ingenting. Det enda påskaktiga som finns här är en bukett gula tulpaner jag köpte i går och ställde i köksfönstret.
Jag kommer att fortsätta plocka, sortera och kasta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har inte tänkt fira mer än att jag är i stallet och då.brukar det bli lite extra gofika när det är storhelg.
Jag är inte mycket för att fira helger även om det mest är jul som jag är emot.
Skickar en påskkram till Tarotstollan som sliter med rensandet! 🐣💛🌼
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10. Tack! 🎉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Långfredag ska jag på marknad med en kompis och våra barn. Påskafton blir det äggjakt hemma på morgonen och sedan hem till mina föräldrar på påskbord, äggjakt och födelsedagsfika för min son som fyllde 5 för ett par veckor sedan (men då firade med en magsjuka). Idag ska jag jobba halva dagen och sedan köpa vårblommor till krukorna vid vår husentré.
Resten av helgen blir förhoppningsvis lugn. Det behövs för jobbet har tagit alldeles för mycket energi de senaste månaderna.
Min partner är med ett större gäng i en lägenhet och festar/hittar på utflykter. Jag är hos mina föräldrar.
Inga planer mer än lite gott att äta och dricka brukar inte vara en storfirare av storhelgerna men lite trevligt vill jag göra det och bara slappa och njuta 😎
Som oss alla som yngre var det så klart roligt med påskägg och sånt det är mer med såna här helger för dom små kan jag tycka även om vi vuxna också äter och dricker gott pyntar och gör det trevligt så är det inte samma känsla som när man var barn det var med speciellt då.