Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 216 ggr
Zadeira
2

Godmorgon tisdag 5 mars

God morgon!

Jag verkar ha livliga drömmar just nu i en period. Jag är seriemördar-nörd och kollade som vanligt på det innan sängdags igår. Vaknade nu på morgonen efter en dröm om att jag tydligen hade en granne som var seriemördarforskare och vi stod på vinden och diskuterade fotografier han tagit på de seriemördare han träffat och forskat om. Vaknade skitbesviken över att jag inte har nån sån granne på riktigt, utan dras med bland annat en som kallas "Galne Gunnar" (som hela området kallar honom i smyg) och "kiss-Pelle" (grannen som har toaletten intill min sovalkov).

• Redigerat 2024-03-06 09:08 av Maria
Maria
1

Godmorgon.
Haft en besvärlig natt men nu är det bättre.

Det är nollgradigt ute och verkar blåsa.

Ha en bra dag alla.

/Maria

flocken
1

Godmorgon
Det känns att en intensiv period är påväg. Det är det jag gillar med vintern och mörkret. Allt är lite lugnare. Nu är det ljusare och allt drar igång i 110.
Min bil gick som en kratta igår, se om det är bättre idag.
Annars skiner solen och det kommer bli en fin dag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon
Mulet och kallt.

Jag fick en ovanlig pelargon i present och den ska stå ljust. Helst vill jag ha den på köksbordet men vi har norrfönster i köket. I fönstret står den fint men då syns den inte så bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Zadeira
1

Nollgradigt och strålande sol. Nyss varit iväg och handlat, skönt att ha det gjort.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Min ögon kliar undrar vad det som triggar min allergi idag

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[solljust]
1

God Morgon !

Två grader dimma och dystert ute men i morgon verkar det som om solen tänker titta fram och nu behöver vi lite solljus för hua som det ser ut ute grått skitigt och en trist tid innan våren kommer och fräschar upp.

Ha en fin dag alla.

Maria
2

#3 Vilken vacker pelargon🙂

/Maria

Maria
2

Jag försöker virka en filt och jag sitter i soffan alltid.
Det är inte lätt med en katt i knät. Ibland är han under filten eller så försöker han komma emellan.
Ofta hänger han runt mina axlar för att kolla ner på arbetet.

Det blir svårt…😃

/Maria

Calcifer
2

God morgon. 1 plusgrad och mulet.
Vaknade först vid 8 snåret då mobilen ringde. Svarade, och det var en äldre dam som frågade om hon kommit till hälsocentralen. Nope, sa jag, du har tyvärr fel nummer. Hon bad om ursäkt och vi la på. Sånt händer, inga problem. Sen ringde hon mig sju gånger till under 30 min…

Det var inte riktigt lika kul.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

beem
1

Godmorgon. Mulet och -2°
Det har snöat så pass att bilarna är vita.
Önskar alla en fin tisdag.
PSX_20240304_182213.jpg

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-03-05 11:58 av beem
Maria
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tokiga Lakritz.
Jag har fått lägga undan virkningen helt nu😃

/Maria

aggeelin
1

#11: det förstår jag! Han ser ut att ha det jättemysigt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Calcifer
0

#11: Ja det begriper du väl. Du kan ju inte sitta där. I perfekt gos position. Och så är du upptagen med annat! Nån måtta får det ju vara! 🤔

Maria
0

#13 Haha 😃

/Maria

[solljust]
0

#11: Vilken livsnjutare 😎 och så jättego och fin 🤗

Zadeira
0

#9 Du skulle bett henne berätta om sina problem och på ett mycket vetenskapligt och moget vis med massa svåra ord berättat hur hon kan lindra sin hesa hals eller vad nu problemet var. Nej, elakt av mig men att ringa fel åtta gånger är lite klantigt kan jag tycka.

Calcifer
0

#16: Ja jag blev djupt irriterad. Jag svarade bara två gånger. Har man inte förstått då att numret är fel så spelar det ingen roll hur många gånger fler man säger det. Var enklare att ignorera. Var död dessutom och ville somna om bara.

Plus att jag var ju inte på bra humör direkt heller när jag blev väckt sådär. Ville inte råka vara otrevlig.

Maria
0

#17 Stackars tant😔

/Maria

Calcifer
0

#18: Kanske, men det är inte mitt problem att lösa kl 8 på morgonen efter knappt två timmars sömn när alarmet ringer två timmar senare för en lång dag av måsten.

Maria
0

#19 Kunde du inte stänga av telefonen eller sänka ljudet?

/Maria

Calcifer
0

#20: Telefonen är alltid på ljudlöst, men vibrationer hör jag ändå. Det är den enda väckarklocka jag har så stänga av fungerar inte. Dessutom finns det alltid risk att psyk, samcoach, boendestöd, soc, eller någon annan av de jag har är inskriven hos hör av sig och ringer de är det viktigt. Speciellt då två av mina möten senare under dagen var med just samcoach och boendestöd.

Maria
0

#21 Aha.

/Maria