Ordning hemma
Är ni bra på att hålla ordning hemma?
/Maria
Jag måste. Då jag har hunddagis hemma måste jag städa. Mycket och ofta. Inte bara för att det blir skitigt utan för att minska smittor.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har väl relativt bra ordning men köksön och soffbordet är magneter😉
/Maria
Jag kan för mitt liv inte hålla ordning. Ofta när jag städat har jag lagt saker på "sin rätta plats" och plötsligt hittar jag ingenting alls. Bättre att saker ligger där de ska i röran, då vet jag porecis vart allt är 🤣
Är en obotlig pedant allt har sin plats och ordning både i färg och storlek och inget får ligga framme det ska vara på sin plats så inte ens den minsta lilla tesked i diskhon den ska diskas torkas och läggas i sin låda med rätt sida upp och kant i kant med dom andra skedarna och besticken. Jag till och med viker disktrasan rätt ingenting slipper undan det ska vara perfekt. Dammsuger varje dag torkar golven och dammtorkar varannan. Som sagt en obotlig pedant 😎
Jag är lite av periodare. Behöver hålla skaplig ordning, annars tenderar jag att ”rymma” från eländet. Eftersom jag bor tillsammans med herrskapet Vov, så blir det ju alltid en hel del shibaglittter 😉🐕🐾
/Désirée
Ordning? Javisst, allting överst.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ordning 😂 Vad är det? Ja perfekt i skåp och lådor. Men därför trängs det mesta framme på golv och bänkar utom på köksbänken
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
- Redigerat 2024-02-08 09:28 av Torparmor

Jo jag försöker
Vill ha rent på diskbänken när jag lämnar köket.
Smutsiga kläder går direkt i tvättkorgen.
Plockar i huset så att rätt saker hamnar där de ska.
Sätter mannen på att dammsuga regelbundet
Vpttorkat golven när det behövs
Stolt ägare till tre La permer
Jag är bra på det, men lever med en som inte är lika bra på det 😜
/Fia ☁️
Med tanke på hur mitt skrivbord såg ut innan jag rensade det så njaaa… Men jag gillar ordning och reda, men det är ju så jobbigt att se till att det är så också.
För den nyfikna, så kan jag säga att jag hittade ett gammalt fiskskelett på skrivbordet.
- Redigerat 2024-02-08 14:47 av Signur123
Jag säger ungefär som Rackarfia…Jag är bra på att hålla ordning, men jag lever med en man som inte är lika bra på det..eller som faktiskt gör att det bara blir stökigare..
Men eftersom jag har varit pedant sen barn..- då min mamma var pedant och jag ville väl vara lika duktig som min mamma eller något, så jag kopierade henne redan som 5-6 åring och fick nån typ av ocd.
Så pass att jag började städa hemma hos mina kompisar i deras rum redan i 1a klass..Jag stod inte ut med att se deras stökiga rum..
Vadå OCD eller ett finare ord är väl pedant..😂
Jag har lugnat ner mig som vuxen och städar inte hemma hos mina kompisar längre, men hemma måste allt vara perfekt städat…och tom små saker som att lägga gafflarna åt rätt håll i lådan, eller att hundarnas saker ligger på exakt rätt ställe så man vet var något är om man tex behöver något snabbt till hundarna är ett måste..
Annars har jag svårt att koppla av faktiskt..Det kanske låter helt sjukt, men jag tror att flera kan känna "obehag" om inte sakerna är på "sin plats"..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag är bra på det i perioder, perioder inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag önskar att jag hade bättre ordning men det finns inte tillräckligt med plats så det är en hemsk röra med saker som ligger på varandra för att jag skall kunna få tag i det när jag behövde dem.
Bord och bänkar är överfulla med papper (som är fulla med olika anteckningar), tidningar och böcker + allt annat som är bra att ha nära till hands.
Jag plockar och slänger men det tar sin lilla tid eftersom jag vill gå igenom allt noga innan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
I många år hade jag en tallrik på väggen. Den visade en trevlig bild och en bra text: Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas.
Den skänkte jag till en nära släkting, som också gillade den.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#15: Så bra text. Så sant.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#11: Fiskskelett 😁
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2024-02-09 22:30 av beem