Favoritfärg på kläder
Hur ser det ut när ni köper kläder - går ni alltid på en favoritfärg ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Nu är det sällan jag köper kläder men jag dras gärna till gröna och bruna toner.
/Maria
Följer med årstidens färger och har gjort så i många år 😎
Så mkt färg och mönster det går.
Undviker mörka och dystra kläder( brunt, beige, grått) vi kallar det bajskläder 🙈
Svart använder jag Men ihop med någon färg.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#3 Så mycket bajs jag har i mina skåp😉
/Maria
Har mestadels svart. Lite grått och rosa också slinker det med ibland.
#3: Ha ha ha då har jag bajs i garderoben på hösten 😂
Min absoluta favorit är blått. När jag kom in i en butik såg jag allt blått först. Måste ta mig i kragen och kolla andra färger. Det har blivit bättre med åren.
Rött, rosa och svart blir det ofta. Gillar enfärgat.
Jag följer inte mode utan köper det jag tycker om.
Jag tycker mönstrade kläder är snyggt pä andra men inte på mig. Jag vet inte varför.
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-02-06 15:54 av beem
Spännande att du tar upp blått Beem en tid kunde jag inte alls med den färgen oavsett den var ljus eller mörk men då på den tiden var det uniformen som styrde och jag blev så trött och less på den där så jag kunde inte tänka mig dom färgerna alls.
Idag är jag förbi det och tycker det är så snyggt och elegant och det är det ju så nu använder jag det och känner mig supernöjd .
Jag är gråhårig också så det styr färger det med nu kan jag använda mer gälla än jag gjorde som brunett och när man byter färgkarta med åldern så byter man stil man följer med i sin ålder 😎
Blått i olika nyanser!
#8: Jag förstår att du förknippade blått med uniform.
Sorgen är kärlekens pris
Förr köpte jag mest svart
Nu är det mer blandat men absolut inte rosa eller "tråkfärger" som beige, brunt. Grått ytterst sällan.
Men gillar grön, blått, rött tex.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bajs och tråkfärger är vad jag gillar 😃
/Maria
I ungdomen var det mycket blått, vitt och rött, sen gled det över åt rött, gult och vitt och sedan ca 10 år är det grönt som är största favoriten, beror nog mycket på att min hårfärg och ögonfärg passar bra med just grönt. (Hårfärgen är inte äkta, egentligen är jag vithårig och rödhårig har jag faktiskt aldrig varit, innan frissan och jag kom fram till att den passar bra på mig 😊
/Désirée
#12: 😁
Sorgen är kärlekens pris
Det var jag och min 52 åriga väninna som började kalla dagens mode färger för bajs 🙈😅
Sen har det suttit kvar att övriga i vår omgivning säger det. Mannen höll på att säga det på ett möte 😅
Både hon o jag använder färg och är allmänt knäppa
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har börjat försöka ha en bas av "bajsfärger" för att enkelt ha något att blanda annat med… 😂
Så brunt, beige, vitt och svart är nog min grund. Brunt har blivit en färg som jag verkligen börjat gilla!
Sen älskar jag färger, jag brukar dras till grönt, blått, rött, rosa, lila och gult/orange när jag skaffar mer färgglatt. 😁
- Redigerat 2024-02-06 19:46 av Suddgummit
Blått. Jag går ju mest på hur det sitter, men jag vill ha något blått.
Jag gillar brandgult (orange för många…), men också rött, grönt och svart.
Jag gillar grönt ,svart, vitt, mörkrosa och rött bäst..(ev grått o vissa mixade färger också)
Blått eller brunt kan jag inte med att ha på mig knappt.. Eller blått är ju helt ok när det gäller jeans iofs, men en blå eller brun tröja, skjorta eller liknande skulle jag inte sätta på mig i första taget..😄
Blått o brunt kan vara snyggt på andra, men jag passar absolut INTE i dom färgerna..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Gärna grönt och brunt men jag köper ofta kläder på loppis och tar ofta sånt som är bekvämt och sitter bra och där kan man inte välja färg
Jag är svag för svart och vitt i kombination. Och även blått och vitt. Köper aldrig kläder i grön, rött, orange eller gult, som jag kan tycka att andra passar i. Allt handlar om egna färger, som hår- och hudfärg.
Blått och vitt, svart och vitt det är superfräscht 😎
Är innerligt glad att jag numer vill ha blått kör mycket med kostymer och här en kavaj till en kostym med vit blus, det blev lite skrynkel fick inte till det så bra på galgen som när man sätter på sig kläderna och sidenblusar har en tendens att vilja vara lite sladdriga.
- Redigerat 2024-02-07 11:57 av [solljust]
#22 Jättesnyggt.
Inget som skulle passa mig dock.
/Maria
#23: Tackar tackar 😎
Jag kan tycka plagg är jättesnygga på andra men inget jag skulle valt själv.
/Maria
#22: Såå snyggt
Sorgen är kärlekens pris
#26: Tackar tackar 😎