Tajta kläder
Jag avskyr kläder som sitter tajt. Möjligtvis jeans men inget annat.
Jag har nog inte haft något tajt sedan tonåren.
Hur är ni. Tycker ni om tajta kläder?
/Maria

Gillar inte takta kläder.
De gör att man ser tjock ut och man kan inte röra på sig
Stolt ägare till tre La permer
Det beror helt på vad det är för plagg och hur dom ser ut för en del kläder kan behöva vara nätta men så där supertajt nja det blir jag för instängd i medan vissa plagg kräver lite dra åt så för mig beror det helt på.
Jag föredrar löst sittande kläder. Det ser bättre ut och är dessutom bekvämare.
Jag gillar kläder som sitter åt, ibland. Stretchjeans är så skönt, sitter år men det går att röra sig. Att blanda det som är kroppsnära med att vara, som det kallas, overzize, är snyggt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det beror väl på vad som klassas som tajt och hur man klär sig.
Stretch jeans som visar former ihop med större tröja.
Skinnkjol med någon läcker tröja instoppad i kjolen.
Stora byxor med tajt linne.
En snygg klänning som formar sig efter kroppen.
Man ska inte vara rädd för att visa sin kropp. Men man måste klä sig efter sin kropp. Veta hur man ska gömma/ plocka fram.
Tajta byxor med tajt linne när man har xtra vikt fungerar oftast inte. Sen tror jag många har fel storlek på sina kläder. De väljer hellre Medium istället för att gå upp en storlek. För large kan man ju inte ha. Men det är mkt snyggare när man har rätt storlek än något som sitter för hårt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag gillar INTE tajta kläder! Bara löst sittandes här, och jag har problem med byxor. Har typ bara vida, vilket blir problem på vintern.
Bara byxorna är tajta.
I övrigt gillar jag inte tajta kläder.
Jag tycker tajta kläder på andra kan vara snyggt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Det beror helt på vilka kläder man pratar om och vid vilka tillfällen. Ofta föredrar jag att ha antingen underdelen eller överdelen baggy/oversized och kombinera med ett tightare plagg på andra kroppsdelen. Typ tighta sportleggings med en stor luvtröja, eller lösa cargopants med ett slimmat linne på överdelen.
Att enbart ha tighta eller lite rymligare kläder på över och underdel samtidigt tycker jag ofta känns jättedumt och tar antingen bort eller framhäver exakt alla former jag har vilket jag tycker känns obehagligt. Bättre att kombinera för att accentuera det man vill visa upp och dölja det som inte känns så smickrande.
Beror lite på vad det är för plagg. Däremot gillar inte jag "oversize" eller liknande. Jag behöver bli bättre på att skaffa kläder utefter min kropp.
Men jag gillar lite tightare kläder, hemma däremot går jag gärna i lite "större" :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.