Flytta hemifrån
Hur gamla var ni när ni flyttade hemifrån?
/Maria

18 år.
Mina föräldrar ville inte att jag skulle flytta så jag flyttade när de var på semester
Stolt ägare till tre La permer
Det var mina föräldrar som flyttade ut 🙂
Pappa fick jobb på annan ort så de flyttade och jag och min blivande sambo tog över lägenheten. Jag var 19-20 år då.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
16år. Bodde först på elevhem (tänk studentkorridor) tills jag var 18år, sen hoppade jag av gymnasiet och flyttade till egen lägenhet.
// Harley
20 år. Fick tag i en lägenhet då. Bodde dock på annan ort året efter gymnasiet, eftersom jag studerade dels i Stockholm, dels i England och dels i Tyskland. Var bara hemma under jullovet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4: Spännande med studier utomlands.
#5: Ja, det var lärorikt. Började med fem månader i Stockholm, sedan två månader i Brighton och två månader i München. Sedan var det en vecka med en massa slutprov i Stockholm.
När jag kom hem hade min mor hittat en jobbannons i lokaltidningen som hon tyckte passade mig. Skickade in min ansökning någon dag senare och blev kallad till intervju. Fick jobbet och började två veckor efter avslutad utbildning. Och jag som hade planerat att vara lite ledig under sommaren för att vila upp mig efter den rätt tuffa utbildningen. 😁 Nåja, det var ett bra jobb, och jag var kvar där i 17 år.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag flyttade när jag var 19 ihop med min man.
Mina föräldrar var inte glada. Tömde mitt rum när de var i sommarstugan och jag lämnade en svart full sopsäck mitt på golvet.😉
/Maria
- Redigerat 2024-01-22 13:01 av Maria
#6: Så bra allt klaffade även om jag förstår att du såg fram mot sommarledighet
Jag var 19 😊
/Fia ☁️
- Flyttade ihop med min partner. För oss båda en kortare arbetsväg. Min sjönk från 3 timmar till 30 minuter.
Min partner är nu dessutom mer eller mindre utslängd hemifrån så vi får väl hoppas vår relation går fortsatt bra.
27 år gammal. Väldigt sent känns det som.
När jag slutade gymnasiet så flyttade vi praktiskt taget ihop, jag var dock inte skriven där i början. Så runt 19 år
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag var 19-20 år när jag blev mer eller mindre "utslängd" hemifrån.
Min mamma fixade t.o.m en lägenhet åt mig och min fd sambo.
Jag trivdes så himla bra hemma med min mamma och min svärfar så jag hade inga planer på att flytta i första taget, men dom hade fått nog av mina arbetstider eftersom jag jobbade konstiga tider/skift. Samtidigt som dom aldrig visste om jag ens skulle komma hem eller sova hos min fd..Vilket dom tyckte var jobbigt..
Vilket jag förstår nu, men kanske inte just då..För jag blev faktiskt lite ledsen när dom bad mig att flytta..Tvärtemot alla andra i min ålder som VILLE flytta hemifrån..😂
Mvh Elisabet
#11:
Det tycker jag är bra . Om man har det bra hemma så stannar man och flyttar senare . 😀
HH 🙂
Jag flyttade när jag va 22 år , tillsammans med min syster . Våran mamma och pappa köpte en lägenhet åt oss , den va billig , kostade 9000:- / en stor 1:a på 55 kvm.
Men men , , det fungerade inte så bra , jag jobbade och även min syster , men vi jobbade olika skift , min syster va ute och festade mycket . Jag fick gå upp på natten och öppna , hon hade glömt nyckeln, , 🤪😏för 100-ade gången , ,
Hon flyttade , ,
HH 🙂
19 år.
#11 jag tror jag oxå var 27 när jag fick en egen lägenhet på våning 1+2 med egen ingång från markplanet
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jag hade kunnat bott kvar längre hemma men det va min syster som ville flytta hemifrån , jag trivdes hemma , hjälpte mamma att laga mat , baka , städa och handla.
😀
HH 🙂