50 år med kontaktlinser
Insåg precis att jag nu har haft kontaktlinser i 50 år 😊 Far fixade mina första linser 1974, det var hårda linser, som byttes mot mjuka linser efter något år. Jag är kraftigt översynt +13 och mina glasögon därför tunga, så jag hade ofta sår bakom öronen, plus problem när det var soligt. Mycket har hänt både för glasögon och linser. Glasögen på bilden är extratunna och avsevärt lättare än glasögonen som jag hade som barn och dessutom kostar dom endast en bråkdel av vad glasögonen kostade förut. I många år hade jag årslinser, men sedan ca 15 år har jag månadslinser.
Jag är så oerhört tacksam för mina linser 😊 lika tacksam är jag för mina hörapparater som jag haft i ca 18 år 😊
/Désirée
Linser är bra!
Jag skaffade i somras, inte "vågat" innan för tycker det varit krånglig att ta in och ut, speciellt in, så gav upp snabbt
Men nu har jag månadslinser så byter var 3-4 vecka :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Javisst är dom bra! 😊 En bra sidoeffekt är att man kan skala och skära lök, utan att gråta, vet att du inte äter lök, men vi är många som älskar lök i alla dess former 😊
/Désirée
#2 Befrielse med när man är ute, slippa regn på glasögonen tex eller att det himmar igen när man kommer in efter varit i kylan tex :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag föredrog alltid linser framför glasögon. Glasögonen var alltid ivägen och skitiga 🤪
Idag har jag lyxen att inte behöva något utav det.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Det måste vara en befrielse med linser🙂
/Maria
#0 50 år är lång tid😮
/Maria
Det är många som är helnöjda med linser och 50 år det är lång tid 😎
Jag provade det där nån gång på 90-talet men det var inte lämpat för mig och dom åkte snabbt ner i papperskorgen och åter tillbaka till glasögonen 👓
Linser är perfekt!
#6: Ja, jag är 50 år!
Jag kan inte ha linser, å andra sidan har jag aldrig haft så ont av glasögon trots skav, imma och diverse annat krångel de medför.
Det var väl ett tag när jag växte upp och de inte riktigt höll för mina fritidsaktiviteter som det var jobbigast.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 Frida, ja precis! 😊
Maria, det är lång tid och en befrielse, när man har sådana glasögon som jag 😊
/Désirée