Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 108 ggr
Maria
3

Godmorgon onsdag 10 januari

Godmorgon på er.
Minus tre grader har vi här.

Ha en fin dag mitt i veckan.

/Maria

flocken
3

Godmorgon
-3 men ska bli varmare och sol.
Idag blir det kiropraktorn kl 13. Jag känner hur fel ryggen sitter så varje steg är en plåga.
Men först en promenad med 7 hundar och ikväll har jag stallet.
Tänkte baka bröd oxå.
Sa till mannen under min ledighet att jag hade älskat att vara hemmafru. Pysslat, bakat, gjort mysiga måltider, vara i stallet. Hade passat mig.
Men sånt är bara önsketänkande 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2

God morgon
Det gick hyfsat bra hon ögon igår.

ag ska tillbaka och träffa en hornhinneexpert inom två veckor.

Jag har inte haft någon "egen" läkarkontakt på flera år utan bara träffat den akutläkaren som råkade jobba just den dagen

Minus tre grader idag

Kattutan men stolt Plåtis ägare

DesK
1

God förmiddag 😊
Jag är dunderförkyld och har sovit jättemycket.
Sol och -7 grader här.

/Désirée

beem
2

Godmorgon mulet och +5°.
Såg ut att bli sol men molnen vann.
Har sovit som en stock. Lyssnade på Vaken till ca kl 1 men sen kom John Blund.
Önskar alla en fin onsdag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

beem
1

#3: Krya på dig

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

DesK
0

#5 Tack 🙏

/Désirée

Soligajag1
1

#1:

Ojojoj, , det skulle jag med ha önskat att man kunde vara , hemmafru , , men pengarna räckte inte till, , vi va båda tvungna att jobba.

Idag tycker jag det är skönt att vara hemma på olika sätt.

Jag har Loppis häri lokalen , bakar och lagar mat till en del vänner .
Får en peng för det .

Men går en kurs via arbetsförmedlingen . Det är sånt vi måste gå på.

Träffade en kille på Hemköp och han sa att Pensionsåldern har höjts till 67 år , , , neee, , Livet är hårt.

HH 🙂

Maria
1

#7 2027 träder det i kraft tror jag.

/Maria

[solljust]
1

God Eftermiddag !

1 plusgrad här och droppar från takrännorna. Lite sol men mest moln.

Det där med pensionsåldern är lite märkligt vi blir äldre och då höjer dom den när det istället borde vara en tid för många att få bara vara och leva sina liv och känna sig fria. Ja ja det är väl något man inte helt hängt med i där och 2027 har jag också för mig att det är från 67 som det gäller.

Önskar er en fortsatt fin dag.

Maria
1

#9 I och med att vi blir allt äldre så kanske det inte är så konstigt. Medellivslängden har ju ökat. Jag vet inga siffror men…

/Maria

Carmarino
1

#8: Det är rätt rörigt.

Riktåldern ska fastställas årligen och sex år innan den aktuella riktåldern tillämpas. Regeringen har därför beslutat om en förordning som fastställer riktålder för pension för år 2029 till 67 år.

Riktåldern har tidigare fastställts för år 2026. 2027 och 2028. För alla år har den beräknats och fastställts till 67 år.

Åldersgränsen för när garantipension tidigast kan tas ut höjdes från 65 till 66 år.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/05/riktalder-for-pension-for-ar-2029-beslutad/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Som en del i arbetet med att upprätthålla och höja pensionsnivåerna har regeringen fastställt riktåldern för pension för 2029 till 67 år.