Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 219 ggr
Maria
4

Julstress

I morgontråden kom julstress på tal.

Känner ni er stressade inför jul?

/Maria

Scorpio97
0

Nej, inte alls. Men jag behöver inte ordna något alls heller så, förutom att ta mig till firandet. I år lyckades jag även få lite ledigt från jobbet, så att jag kan resa idag istället för när det är som mest folk på vägarna.
Men jag tror och hoppas att de jag firar med inte heller känner julstress. Vi har inga måsten på jul och har dragit ner på tex julbordet för att det ska vara mindre att göra.

//Jessie

Magi-cat
1

Jomen lite …Fast jag inte ska, eller borde, eller behöver …🙂 Egentligen.

Men alltid är det något…
🤶🎄

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
1

Nja sådär, är främst det här med julklapparna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2

#2 Jag håller med.
Jag har egentligen inget att oroa mig för men ändå så är det här något som stör min vardag som vanligtvis är ganska innehållslös😄

/Maria

Asti hasti
0

Lite

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Undertaker]
1

Jag är stressad. Vi får besök och ligger allmänt efter i vårt städande och fixande på grund av plötsliga ändringar i planen. (Lite saker som dök upp som vi inte kunde förskjuta. Bland annat en lägenhets visning.)

Men! Jag tror vi lär kunna arbeta ikapp oss idag, senast imorgon så då blir det lugnt igen!

beem
1

Jag känner ingen stress. Det jag tycker var mest stressande var alla julklappar. När vi sen bestämde att sluta köpa och övergå till julklappsspel bliv det så enkelt.
Betr. maten skulle det vara enkelt med knytis men det kanske blir det till slut.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[solljust]
0

Ingen julstress tar det bara lugnt och inga klappar har vi men något symboliskt som man kan äta eller dricka som alltid går åt sen brukar nån lott dyka upp så ingen stress bara ta det lugnt 😎

MonicaLagerquist
0

Nej ingen julstress i år.Vet inte ens om vi kommer att fira jul i år.Mannen är fortfarande sjuk så ev blir vi hemma.Fixar sill julskinka och revbenssjäll som jag ska skicka med till sonens julfriande om vi nu inte kommer iväg.Har bara en julklapp i år och den är kvar från förra året.

Stolt ägare till tre La permer

Heddiz
2

Ja konstigt nog känner jag lite julstress, trots att vi t.o.m har slutat fira jul så känner jag ändå nån sorts stress, haha.
Varför vet jag inte riktigt, för jag har ju egentligen ingen anledning till att känna stress just nu längre.

Men det är antagligen bara något psykiskt eller ett inlärt beteende som "hänger kvar" sen när man firade jul.

Bara man hör ordet julafton så kan ju pulsen gå upp..😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

flocken
1

Nej.
Vi har som vanligt julen hemma hos oss.
Svärmor står för maten och vi julmyset o lite annat

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

RackarFia
1

Nej inte egentligen. Men att folk i min närhet är stressade smittar lite 😅

/Fia ☁️

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej , , ingen Julstress här inte , , ska gå runt med min vagn på Willys idag i lugn och ro ,
Inte mycket Julmat blir det , åker bort .

Har även bestämt att jag ska minska ner med Julmaten .

Ska köpa Jul klappar åt barnbarnen .

Sedan hem och baka en kaka innan jag åker till min dotter för att fira Jul .

Tänder Ljus för min syster och mamma.
❤️

HH 🙂