Svordomar
Min man håller på och installerar nya diskmaskinen.
Jag håller mig lugnt undan men det kommer långa svordomar då och då. Främst för att det är trångt 😃
Svär ni mycket?
/Maria
Om jag blir riktigt arg kan topplocket gå och då kommer det ord som inte borde komma ut. Det händer inte ofta.
Jag stör mig på att så många svär idag så fort de öppnar munnen. Det är
inte i sammanhang av ilska utan hör till ordförrådet. Allt är tex så j….a bra. Jag tycker
det blivit mer av det.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-20 16:21 av beem
Inte mycket, men mer än jag tycker är nödvändigt. Hade helst inte gjort det alls men ibland slinker det ur mig ändå 😅
Förstår mig inte på folk som använder könsord eller kränkningar som svordomar.
/Fia ☁️
#2 Håller med. Jag tänkte mer på fan, jävlar och helvete 😉
/Maria
Nej, jag har nog svurit en handfull gånger i mitt liv. Använder inte "fula ord" heller. Tycker helt enkelt inte det låter bra från min mun.
Men det stör mig inte alls när andra svär :)
//Jessie
Ibland slinker det ut en och annan relativt harmlös svordom (vad fan, så jävla, jävligt .. etc..) när/om jag pratar med vuxna personer jag känner väl och ibland kan jag svära för mig själv, men jag arbetar i förskola och det har aldrig hänt att det ens råkat slinka ut en svordom när jag pratar med barn.
Sajtvärd Katter iFokus
Svär mindre sedan jag fick barn men bubblar ur och tänker svordomar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte mycket, men varje dag slinker det ut några svordomar. Inte för att jag är arg eller så, mer för att vissa svärord har en sån bra förstärkande effekt 😄
Vad bra att ni har ny diskmaskin förresten, skönt att slippa vara utan länge!
/Christina
#7 Haha tack.
Själv svär jag mer i perioder tror jag. Jag försöker ha ett vårdat språk men ibland är det svårt😉
/Maria
Det händer att det kommer några långa eder emellanåt, annars är det mest korta ord i stort varje dag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jo, tyvärr svär jag en del, men jobbar på att undvika det.
Den här tråden påminner mig om en nybliven kyrkoherde som höll på att inreda prästgården åt sig och sin familj. En dag spikade han upp ett antal tavlor och kyrkvaktmästare Andersson kom in i rummet precis när kyrkoherden slog hammaren på sitt finger. Han utbrast då: Andersson svär! Andersson svär! 😂 Kyrkvaktmästare Andersson var känd i församlingen för sitt mustiga språk 😊
/Désirée
Haha 😃
/Maria
Jo usch jag svär ska erkännas men inte hela tiden och kan skärpa till mig men en och annan svordom trillar ur mig. Har faktiskt funderat om två år är jag 60 det passar sig inte riktigt att en gammal kärring svär som om jag vore 17 fortfarande så kanske dags att börja skärpa till sig lite.
På tal om kyrkan när jag var ung umgicks jag mycket med prästens familj och deras barn vi fikade och hade roligt och en dag var det nybakade bullar som var heta och prästen tog i dom där och brände sig varpå han svor jävla bullar det hade jag faktiskt inte väntat mig 😂 så alla kan svära när nöden kräver det 😂

Nej det blir mest ett attas eller liknande ord
Har svårt för folk som svär och använder könsord.
Stolt ägare till tre La permer
#12: 😊
Sorgen är kärlekens pris
#10: 😊
Sorgen är kärlekens pris