Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 227 ggr
Maria
3

Är ni nöjda med er ålder?

Som sagt. Trivs ni med er ålder?

Önskar ni att ni varit yngre, äldre eller annat?

/Maria

NeferNefer
2

Jag är mycket nöjd med min ålder. Det är den bästa åldern jag har haft hittills 😊

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

flocken
1

40 år. Perfekt.
Barnen börjar bli större. De är 16 år samt 11 år.
Allt är stabilt och tryggt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Asti hasti
1

Jag skulle gärna vara några år äldre.

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Smihast
1

Jag är ganska nöjd!

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

MonicaLagerquist
0

Jag är ganska nöjd

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Fridaaaa
0

Hade kunnat stanna i den åldern för min egna del :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[solljust]
0

Är supernöjd med åldern och jag tror jag kommer vara nöjd framöver också så känns det och ju äldre man blir ju mer frihet med så mycket än när man var ung allt skulle göras det var jobb utbildningar kraven minskar i takt med att man blir äldre.

Tarotstollan
0

Nej, det är svårt att vara i pensionärs åldern när man inte är mogen för det.
Hade varit bättre om jag var hälften så gammal.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Jag är nöjd med min ålder(61).
Med tanke på hur världen ser ut nu så är jag extra tacksam.

/Maria

CasaRamon
1

Självklart så önskar man att man vore yngre, men eftersom 70 är det nya 50, så är jag nöjd. 😊

Scorpio97
0

Jag är nöjd med min ålder, 26 år :)

//Jessie

beem
0

Jag trivs med min ålder men känns som åren går så snabbt nu och det känns lite tråkigt.
Med åren kommer en ny trygghet och säkerhet. Man kan göra bort sig och skylla på åldern. 😊

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Zadeira
1

Tror inte jag brytt mig om min ålder på 15 år. Innan det var det lite känsligt, men där kring nåt år efter 20 slutade jag helt stressa över sånt. Det är inte ett dugg hjälpsamt och dessutom kan jag inte göra något alls åt min ålder så det är inget jag ens funderar över.

Det är väl mer acceptans än gillande egentligen. Jag brukar dock köra på detta ordspråket:

"Är 36 år. Känner mig fysiskt som 86 år. Mentalt är jag fortfarande 6 år. "

Signur123
1

Helt okej, men det känns rätt jobbigt att bli äldre. Äldre som ung vuxen, jag är ju tretton så det är en evighet tills jag blir gammal. Plus att jag är lite (okej, ganska mycket) orolig över hur världen kommer se ut när jag blir vuxen.
Men jag skulle nog vilja vara 13 livet ut. Lagom stor för att man inte ska behandlas som ett litet barn, lagom liten för att inte vara vuxen.

johan
1

Om jag skulle summera alla plus och minus, tror jag det skulle vara fler plus än minus.

Mvh // Johan

[solljust]
1

#9: Jag tänker lika som dig där med tanke på hur världen ser ut är jag tacksam jag blir 58 i Februari och jag tänker då och då på alla unga som har hela livet framför sig hur kommer deras värld att se ut.

Min värld såg bra ut med jobb utbildningar och fred visst med och motgångar finns alltid men det var enklare tider så där känner jag en tacksamhet att bli äldre men alla unga idag dom går väldigt svåra tider till mötes om det fortsätter så här vi får hoppas på vändning och när jag ser tillbaka inte var man nöjd alla gånger men man var också nöjd med en hel del och det var betydligt bättre och enklare tider då i min ungdom än den tid som nu möter dagens unga.

johan
1

#16: Ja det känns som att ens barn lever i ett vägskäl, där ena vägen leder åt en markant sämre och mer dyster värld, och den andra leder till en värld som är bättre än vi någonsin haft. Just nu känns det osäkert vilket håll vi tvingas in på.

Mvh // Johan

[solljust]
0

#17: Nu har jag inga barn själv men har tänkt mycket på er som har ungdomar och barn som växer upp nu och alla dom vägskäl som du beskriver vilken enorm utmaning dom har framför sig i dagens värld.

Jag tyckte min värld var utmanande men den var inget i jämförelse med det som dagens ungdomar och barn möter idag.

Det enda vi naivt kan hoppas på är förändring men jag tror vi alla känner oss så trött men ändå finns en önskan och en strimma hopp om förändring.

Åsa S
1

Ja jag är så mycket tuffare och har så otroligt mycket mer självförtroende än jag hade som ung + jag känner mig friskare nu än då. Nu känns det som jag kan göra allt, nyligen klar med min nya utbildning och fått nytt jobb inom mitt nya yrke och jag stormtrivs. Jag är 52år och mer nyfiken och redo att utforska alla nya möjligheter än vad jag någonsin varit förut.

RackarFia
0

Jag fyller 28 nästa vecka och tycker det känns helt ok.

/Fia ☁️