Vintertid
I natt går vi äver till vintertid.Glöm inte att ställa tillbaka klockan
Stolt ägare till tre La permer
Är det dags nu igen? Usch!
Javisst ja nu är det dags igen med det här tjötet 😂 ⏰
Har mest manuella klockor det är bara datorn och telefonen som ställer om själva och det är väl nu som vi går in i "normaltiden" tyckte jag att jag läste någonstans 🕰️
Tack för påminnelsen. Det hade jag helt glömt😃
/Maria
Yes! De flesta klockorna här hemma ställer om sig själva, har visserligen inte så många :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu igen! Suck! ⏰
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Meeen, trist! Nu blir det mörkt tidigare på dan.😢
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
detta blir "normaltiden" vi vrider tillbaka till
Men ja hopplöst när det blir mörkt ännu tidigare :( sjukt tråkigt på jobbet,
Tänk att man inte kan sluta med detta påfund, som ger så mycket problem. Man har pratat om det i flera år, men som så mycket annat , så stannar det mestadels vid prat.
Härligt, en timme extra och som ger känslan lite sovmorgon i morgon 😀
/Christina
Tack för påminnelsen, alltid ett bekymmer detta! 🌷
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Jaa en extra timme sovmorgon! 😉
För mig kvittar det. Jag märker inte av något. Inte ens klockorna som ställer om sig själva.
Vi har en klocka tror jag som vi måste fixa själv.
/Maria
En extra timme blir det inte för mig med barn kan jag säga xD Sedan sover jag mina timmar oavsett :)
Jag måste alltid ställa om klockan på väggen, på spisen och mikron. Brukar vakna vid 6-tiden , nutid, så då då blir det vid 5-tiden framöver.
Jag önskar så att det skulle bli ett slut på detta.
Varför kan man inte enas om en tid
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#15: så har jag också tänkt. Jag som går I skolan blir ju inte glad när det ställs om till sommartid, man blir så trött sen under dagen.
Den enda fördelen med det här är om jag jobbar natt när klockan ställs tillbaka då får jag gå hem en timme tidigare med fullt betalt inte mig emot men sur som en citron om jag jobbar natt när det blir sommartid en timme längre det är jag så klart emot och inte får jag mer betalt för det heller så lite retfullt är det allt för många av oss på olika sätt.
Men ärligt visst är hela det här toket ett slöseri med tid 😂
#17: Är det inte tvärtom? Det är i natt det är en timme längre. Vi flyttar tillbaka klockan från 03.00 till 02.00. På våren "försvinner" en timme istället när vi flyttar fram klockan från 02.00 till 03.00.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#17 Natten blir en timme längre eftersom man ställer tillbaka klockan.
#18: Ha ha ha du har alldeles rätt och det här blir man lika förvirrad på varje gång så mitt inlägg ska läsas tvärtom, jag blir aldrig klok på det här för varje gång tycker jag att jag har det rätt när jag inte har 🤣
Lika bra att gå och sova redan nu och vakna till rätt tid i morgon 😎
Äntligen! Det blir ljusare på morgonen . Söndagen blir en timme längre och vi får gå upp normaltid på morgonen. Avskyr sommartid då jag är kvällsmänniska, känner av att gå upp tidigt på morgonen i flera veckor.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#21 Jag har hellre ljust på kvällen, underlättar mer när man jobbar kväll eller är ute och går tex :P
Äntligen, rätt tid!🕒till🕑
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Fysiologiskt behöver vi ljus på morgonen, vi är "maskiner" som behöver ljus för att starta oavsett vad.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ojoj, , glömde bort det totalt , tittade på köks klockan , förstod att klockan ändrats , tur att både klockan på laptopen , Tv:n och Iphonen ändras automatiskt.
Så det blir att vila sen. .
HH 🙂
Det tar en vecka för mig att ställa om mig. 🙂 Men trevligt idag att "tjäna" en timme.
Katterna vill däremot inte veta av något sådant larv utan vill ha mat vanlig morgontid! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Med mina sömnproblem spelar omställningen noll roll. Dessutom ställer klockrna om sig själv så jag märker det inte alls. Däremot tycker jag det är fånigt att hålla på så med dagens samhälle. Jag förstår att det kunde ha en viss vinst i en anna tids samhälle, men med dagens standard spelar det likso mingen roll.