Frisyr/lugg
För första gången i mitt 61-åriga liv har jag nu så lång lugg att jag kan ha den bakom örat.
Jag har som sagt alltid haft lugg så det var väl på tiden att testa något nytt.😃
Vad har ni för frisyr?
/Maria
Jag har lång lugg bakom örat nu när håret är längre - lite nedanför öronen
Då jag är kortklippt har jag
lite gles luftig lugg dvs inte tät klippt rakt av
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har långt hår, ingen lugg, som jag sätter upp på olika sätt.
Jag har jämnlångt hår en bit ner på ryggen med ganska mycket självfall.
Jag har provat några gånger att klippa lugg då jag tycker det är fint med lugg men tyvärr funkar det inte med mitt hår då det är så mycket självfall i. Luggen ligger inte ner i pannan utan skruvar sig åt olika håll hela tiden och jag måste kämpa med plattång för att luggen ska vara på plats. Så jag måste ha lång lugg.
Jag har bara långt, självlockigt hår. Ingen frisyr som så. Färgar det svart.
Hår, utan lugg ner till knäna. Det är alltid uppsatt, med undantag för några dagar om året.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#6: Hur lyckas du sätta upp ett så långt hår? Det måste bli tungt?
Jag har en mohawk: Rakat sidorna men en remsa som löper i mitten kvar. Skulle gissa 10cm i längd just nu.
Nån slags halvt uppklippt frisyr som går en bit nedanför käklinjen. Snedbena och lugg. Jag har inte klippt mig hos frisör på över 10 år, det blir ett tag med effileringssaxen när det blir för långt eller slitet.
Färgar det mahogny/chokladbrunt/guld emellanåt. Har inte hittat någon nyans som jag verkligen trivs med, den jag hade i somras blev jättefin när den blev solblekt men blir ju fel nu.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag klipper mig själv med maskin och den har längden 4 cm och 4 millimeter så inte så där superkort så hårbotten syns och har gjort så i många år jag skulle tippa på bortåt en 30 år kan det nog ha hunnit bli.
Ibland får jag för mig att spara ut det lite men lyckas aldrig är alldeles för bekväm och van vid kort sen är det grått numera och jag kör med Björn Axéns silver shampoo och balsam och stortrivs med mitt gråa hår men hoppas att det ska bli så där riktigt vitt en dag. Min morfar fick så där tokvitt och det var så himla snyggt 😎
#7 Nej, hår väger egentligen inte särskilt mycket.
Att sätta upp det tar 30 sekunder eller mer, beroende på hur ambitiös jag känner mig 😛
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Strax längre än axellångt hår med gardinlugg, i en varm blond färg 😊
/Fia ☁️
- Redigerat 2023-10-24 19:20 av RackarFia
#11: Så fint! Ungefär sådär hade jag kunnat tänka mig men jag får det aldrig såpass rakt när jag väl ska styla det.
#1 Är det inte sidecut det heter när sidan är rakad? Undercut är väl om man rakar på baksidan av hbuvudet?
#15: jag har ingen riktig koll. Men kan släppa ut håret o det syns inte. Så allt är inte rakat. Bara under
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#16 Vi kallade det sidecut när jag hade det för ca 10 år sedan, men efter en googling kan man nog säga båda utan konstigheter.
Har något längre än axellångt, trivs med den längden. Har haft lugg under korta perioder men mitt hår är "viljestarkt" så det är svårt att få luggen att ligga som den ska. Hårstråna är tunna men många, och då krävs bara en liten liten vindpust för att en lugg ska lägga sig fel 😂
/Christina
#14:
Tack så mycket !!
Det va mycket snyggare när jag gick ut från frissan , , 😀😍
Du vet , ,sen sover man och det står ut över allt , ,
HH 🙂
#21: Fin då med men mer modernt nu. 👍😃