Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 266 ggr
[Vargnatten]
5

Hur morgontidiga är ni ?

Jag är uppe i svinottan går upp mellan 02-03 för jobb.

Hur tidiga är ni ?

Är ni morgonpigga ? jag är jäkligt morgonpigg så det är nästan löjligt genom mitt jobb 😅

Maria
1

Jag går oftast upp mellan 5 och 7 så det får man väl kalla morgonpigg.

/Maria

Scorpio97
0

På vardagar kliver jag upp 06.35 eller 07.05 beroende på vilken buss jag ska ta. På helger kliver jag inte upp före 10 utan orsak och sover gärna till 11-12.

Är inte morgonpigg alls. Innan jag flyttade närmare mitt jobb var jag tvungen att kliva upp vid 05 pga pendling och jag tyckte det var fruktansvärt. För mig förstörde det hela dagen.

//Jessie

Herveaux
0

Jag vaknar ofta vid 6-7 oavsett om klockan ringer eller ej.
Alltid varit en morgonmänniska.

// Harley

Åsa S
0

När jag ska jobba går jag upp kl 5.45 när jag är ledig går jag upp kl 7 jag måste gå upp nästan i samma tid varje dag råkar jag sova för länge på helgen brukar jag känna mig konstig och seg + sedan blir det svårt ställa om tills det är dags jobba. +Jag älskar att äta långfrukost på lördagarna och lyssna på P3 historia

citytjejen
1

Är inte den morgonpigga typen 😅Men jag har å andra sidan jobb (kontorstider) med flextid och ganska nära till jobbet så går upp mellan 7 och 7.30 när jag ska dit. Jobbar hemifrån ett par dagar i veckan och då går jag upp 8.
Så jag klagar inte 😊

På helgen, när jag är ledig, går jag upp mellan 9-9.30 men kan även bli tidigare om jag vaknar och känner mig pigg.

/Christina

• Redigerat 2023-10-20 17:58 av citytjejen
oh-la
0

Jag är inte morgonpigg, men jag har inga problem att gå upp 05.30 för att hinna fixa mig själv och barnen, lämna på dagis och sedan åka till jobbet. Två dagar i veckan jobbar jag hemifrån och ibland jobbar jag på kvällarna för att få ordning på någon presentation och då kan jag börja lite senare någon annan dag. Har inte flex men förtroendearbetatid.
På helgen sover jag längre och tycker det är underbart att ligga kvar i sängen och dra mig, men det är bara om jag vet att jag har tid. Avskyr att snooza och har aldrig förstått grejen med det. Ringer klockan går jag rakt upp 😂

Zadeira
0

Sömnproblem här, sover extremt dåligt med massa uppvak men runt 05 brukar jag ge upp och gå upp.

flocken
0

Klockan står på 05. Men vaknar sällan så sent.
Vaknar oftast mellan 03:30-05.
Önskar jag kunde sova längre. Men min värk ställer till det

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Jag Sätter larmet på 5-5.15 när jag börjar 7.
Får jag vakna själv vaknar jag runt 7 tiden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1

Är nattmänniska och går bara upp tidigt om jag har en tid att passa. Annars sover jag en bra bit in på eftermiddagen och det kan bli ännu senare.
Nu när jag mår så dåligt är det inget ovanligt att jag sover mellan 12-15 timmar per dygn, om jag kan somna!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2023-10-20 20:37 av Tarotstollan
MonicaLagerquist
0

Jag vaknar vid tre fyra inte av frivilja utan pga sömnsvårigheter,

Försöker ligga kvar i sängen och lyssna på,en bok fram till sex sju taget.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

CasaRamon
0

Jag är kvällstrött och morgonpigg. Stiger upp strax efter 6, och går till sängs vid 22-tiden. Lyckas aldrig ändra på det, inte ens på semesterresa.

aggeelin
0

Morgontrött! Har aldrig vaknat pigg. Helt overkligt att vara pigg på morgonen och det blir bara värre för varje år

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Jag har aldrig frivilligt går upp före kl 08.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

_Fisken
0

Allt mellan 01.30-06.00 är det, oavsett helg eller arbete.

Heddiz
1

Jag har aldrig varit morgonpigg..Har alltid varit en kvälls/natt uggla.. Funkar bättre på kvällen/natten..

Vilket var förödande när jag jobbade på marabou under 7 år..för 20+ år sen
För varannan vecka jobbade jag eftermiddagar och sov jättebra, men varannan vecka så började vi kl 6-på morgonen…
Och då var det i princip omöjligt för mig att sova (hemma) somnade dock vid dajm maskinerna ibland, jag jobbade med istället..😅, men tillslut gick jag in i den berömda väggen..

Sen dess så avskyr jag att ha någonting att passa så tidigt på morgonen..och ser till att inte boka in någonting på morgonen..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"