Drömresa
När jag ser program på TV där någon vinner pengar får de ofta frågan vad de vill göra för pengarna. Svaret blir ofta resa.
Har ni någon drömresa ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Inte direkt. Tycker inte om att resa, men skulle jag av någon anledning vinna en resa så hade jag rest till Skottland.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag tycker också att Skottland skulle vara roligt.
Jag skulläven vilja åka till Cornwall igen.
Det finns massor av ställen när jag tänker efter.
/Maria
Min första tanke om jag vinner pengar är inte resa.
Om jag ska tänka något så blir det England Skottland Irland
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-10-15 14:44 av beem
#3: Nej, hade jag vunnit pengar så hade det inte blivit någon resa. Hade jag däremot vunnit en resa, och jag själv hade kunnat välja destination, hade det blivit Skottland. Om det hade varit en resa till t.ex. Thailand eller liknande så hade jag sålt den till någon annan.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Gärna Skottland, Devon, Cornwall … ❤🙂
Finland är inte dumt det heller. Och Rom.
Fast jag reser inte ofta, det är inte högt prioriterat.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Sista resan min man och jag gjorde var
till Grekland för 10 år sedan.
Vi har rest en del innan dess.
Min man har rest mycket genom jobb så han är inte så sugen på att just resa.
/Maria
Jag reser mycket och har gjort hela mitt liv, vet inte om jag direkt har någon drömresa tycker jag fått se så mycket av världen redan så något direkt drömmål har jag inte sen reser jag mestadels på infall kan boka samma dag och planerar sällan i förväg det blir oftast spontanresor och väskan är packad jämt så det är bara att dra dit näsan pekar.
Ofta när jag nån gång planerat ändrar jag mig och ser ett annat resmål som verkar roligare för stunden så då avbokar jag och bokar om så planera resa det är inget för mig jag sticker iväg när jag känner för det.
Vill åka till gotland.
Och kanske till Ísland.
Island. Tanken är att vi åker dit på bröllopsresa. Men vi får väl se till att gifta oss först😉
/Fia ☁️

Om jag vann mycket pengar skulle jag vilja bjuda med barnen med respektive på en resa till mitt älskade Koh lanta.
Stolt ägare till tre La permer
Har ingen drömresa men då både jag och min partner (som jobbar med tåg) älskar tåg och åka med tåg så har vi några planerade resor. Antingen dit man kan med tåg eller resor till ställen med roliga tåg som vi vill se och inspektera.
Sedan även några vackra platser vi vill besöka.
Men inga drömresor i sig och inget som hindras av pengabrist. I vårat fall är hans begränsade ledighet och mina studier störsts hindret.
Jag har rest runt mycket, i Sverige och till olika länder, men dröm resan var/och skulle ff vara Thailand.. (ev Bali också)
Nu var det ju väldigt länge sen, över 20 år sen som vi var utomlands i Thailand sist, och reste som backpackers..
Om vi vann en resa…
Så skulle vi åka tillbaka till olika ställen där vi backpackade sist vi reste och åka runt i Thailand till Bangkok, Phuket, Phi-Phi, osv igen..
Dom har underbara stränder, väder, människor & service som är utan dess like-man får känna sig "kunglig" när man är där.. Det är billigt och man kan gå på massage varje dag utan att ruinera sig och det är roligt att pruta..
Sist, men inte minst så saknar jag Maten som är supergod i Thailand..😋
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag är född med resväskan i handen och båda mina föräldrar hade aåpa under fötterna. Sedan en tid har det blivit lite bilcamping, älskar enkelheten i det. Skottland skulle vara fint att få besöka och Nya Zealand 😊
/Désirée
Jag tycker inte om att resa. Har en resa jag vill göra och det är till någon stuga i vildmarken i Norrland och se norrsken, åka hundsläde och sova på en bädd av renfällar. Men utomlands har jag inget drömresmål.
Island och Irland skulle jag vilja besöka.
Men jag är ingen resemänniska. Finns många fina länder men nja nä inget som lockar, gillar inte att flyga och så.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mallorca är numera mitt favoritresmål. Kom hem för 6 dagar sen och har idag bokat ny resa till i april. Man får dom lägsta priserna vid tidigt bokande. Självklart med gratis av- och ombokning. Håller sedan koll på priserna under tiden, ifall dom skulle sjunka, då bokar jag om på nytt.
#11: Så här känner jag med det är ingen pengabrist jag kan resa vart jag vill men det är ett känsligt ämne som jag tror man idag är lite tystlåten med och därför kändes det väldigt skönt att läsa dina ord 💖
Sen tåg jag älskar att åka tåg även om jag har mina synpunkter på tågbolag av erfarenhet som tunneltågförare men det är så mer miljövänligt som det bara kan bli.