Energidryck
Energidryck är för många livskvalitet . En vän till mig dricker 1 burk/dag.
Av ren nyfikenhet testade jag Red Bull men förstår inte
förtjusningen med den. Jag blev inte piggare 😊.
Är det någon som testat och vad tycker ni ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-10-01 14:57 av beem
Har testat några olika, dock inte Red Bull. Visst blev jag lite piggare av dem, men jag använder dem inte särskilt ofta. Brukar använda dem när jag julstädar, för att jag ska orka hålla på mer än en timme. Numera blandar jag egen energidryck istället. Det blir billigare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej. Jag testade en klunk redbull för 12 år sedan och tyckte bara att det var äckligt sött 😅
Jag är så koffeinkänslig att jag får energi av kaffe. Det dricker jag inte dagligen.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Inte vidare gott + det förstör tänderna många ungdomar har så sönderfrätta tänder redan innan de är 20 så det kommer finnas mycket pengar att tjäna för tandläkare så vill man ha ett jobb där det kommer finnas gott om arbete så yrken inom tandvård säger jag
Drack ett par burkar men det var många år sen nu. Tyckte bara det var vidrigt sött och gav ingen energikick alls.
// Harley
Jag brukar dricka sockerfri Monster kanske en gång varannan vecka. Inte för energin men för att det är gott. Red Bull, Nocco och de andra stora märkena är inte alls lika goda, men sockerfri Monster gillar jag.
Jag har druckit Nocco. Väldigt sällan, men det händer.
Mvh
Mig
Gillar inte redbull
Dricker vissa sorter, men inte dagligen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej dricker inte energidrycker men jag smakade en klunk Red Bull precis när den kom i slutet av 90-talet och tyckte det var hemskt så aldrig mer usch och blä den klunken spottade jag ut i slasken med en väldig fart😂 jag håller mig till kaffet det är fina grejer det 😎
Har smakat Red Bull nån gång men smakade så sötäckligt 😬Har provat något annat märke och smak och det var gott men laxerande, så nej tack haha. Tacka vet jag jag kaffe 😄
/Christina
Jag har bara smakat på Redbull en gång för typ 20+ år sen och tyckte den var rent vidrig,🤮 precis som jag tycker alla kolsyrade drycker är..
Jag håller mig till kaffe om jag vill bli piggare.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Nej jag har inte smakat Redbull detn var dom som sa att det inte var bra att dricka för mycket Redbull kommer inte ihåg var det var som inte var bra
Det är ingenting jag dricker 😊
/Fia ☁️

#8 Exakt som jag gjorde.
Stolt ägare till tre La permer
Roligt att läsa vad alla tycker. De flesta gör tummen ner precis som jag gör. Det smakar bara socker. ….I alla fall Red Bull.
Sorgen är kärlekens pris
Jag dricker 1-2 burkar/ dag och har gjort i 15 år. Dricker inte kaffe.
Endast sockerfria.
Dricker inte de vanliga sorterna som nämns här ovan.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#17 oj det var ofta blir inte tänderna känsliga + gula speciellt på insidan? Att dricka energidryck är ju som att bada sina tänder i ättika emaljen brukar lösas upp och man brukar se dentinet rakt igenom
#18: inga problem med mina tänder. De är bättre än på länge
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej, inga energidrycker här.
Jag har inte testat någon energidryck. Det är något med lukten som jag inte gillar (för mig luktar det "kemiskt").
Dricker inte kaffe heller.
Däremot dricker jag en hel del Coca Cola Zero som också har koffein. Har aldrig märkt av att jag blir piggare, men om jag inte dricker det alls några dagar så får jag lite huvudvärk.
//Jessie
#15: Jag gör minst 10 tummar ner för Redbull, (och andra kolsyrade drycker)! 😅
Men jag tycker inte dom bara smakar socker, utan dom har också en konstig metallisk/onaturlig smak och är dessutom kolsyrade..
Jag har aldrig kunnat dricka kolsyrade drycker, utan att det gör ont i halsen, eller utan att få spykänslor, hur konstigt det än kan låta för jag vet ju att dom flesta kan dricka kolsyrade drycker utan att få varken ont i halsen eller spykänslor.
Det var så himla vanligt med att dom bara serverade kolsyrade drycker som coca cola, fanta osv på kalas, typ, när jag var ung att dom inte ens hade något alternativ om man inte tålde dessa. (förutom vatten, då :)
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#14: Man lärde av sina misstag och några vingar fick jag inte heller som dom så stort utlovade men man kanske inte får vingar när man spottar ut drycken 😂
#23: Jag håller med. Det är en konstig smak förutom det söta.
Sorgen är kärlekens pris
#25: Jag väntade på vingarna….. näää falsk reklam 🤔😊
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-10-03 20:33 av beem
Lite fakta om energidrycker.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#27: Ja det blev jag nog mest irriterad på, för det var ju pga av vingarna som dom utlovade I VARENDA REKLAMFILM, som jag tvingade i mig Redbull, överhuvudtaget,
men inte f-n fick jag några vingar.😄
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Varumärkesarbetet har hyllats – men nu slår det tillbaka mot Red Bull. Energidryckstillverkaren får betala skadestånd på 10 dollar till alla konsumenter som har druckit energidrycken. Notan hamnar på nära 100 miljoner kronor.
Läs mer här:
https://www.resume.se/marknadsforing/reklam/red-bull-ger-dig-inte-vingar-far-betala-skadestand/
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#30: Det gällde ju bara i USA, tyvärr.
Även om det var 20+ år sen man tog en klunk så skulle man ju vilja ha skadestånd? 😂
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#30: 10 dollar, knappt 100 svenska kronor är ju ingenting.
Sedan lite löjligt, kan man tycka, att de stämmer företaget för en sådan struntsak.
Det säger ju sig självt att man inte får vingar av energidryck.
- Redigerat 2023-10-17 10:48 av [Moon AppleGrey]