Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 125 ggr
MonicaLagerquist
5

God morgon söndag 17 september

God morgon
Uppe före tuppen idag
20 års jubileum på katthemmet så strax ska tårtan och jag ta bussen till Enköping.
Hoppas på bra väder så att vi kan ha firandet ute
Ha en bra söndag

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
4

Godmorgon.
Här är mulet och 13 grader. Inget regn i alla fall.

Ha en bra söndag.

/Maria

Fridaaaa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Solen tittar fram. Sitter och dricker kaffe i lugnet, de andra sover. Sista jobbkvällen för denna helgen ikväll.

Bilden är från 17 sep 2022

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

worst
2

God Morgon!

En mycket trött morgon efter gårdagens spelqväll, men jag hade roligt! :-)

Solen skiner och det är ca femton grader ute, och mer ska det bli!

[Undertaker]
2

God morgon. Sitter på tåget sedan klockan sju (nåväl, har haft några byten) och är snart hemma. Sov hos min partner men måste hem för att vakta ett par bekantas hund idag.

Ont i ryggen från veckans resande/”jobbande”. Sista lugna dagen på ett bra tag idag.

DesK
1

God morgon 😊
Mulet och 14 grader här. Idag ska vi hämta lilla Nano 🐾🐕

/Désirée

Soligajag1
1

#0:
Låter som en toppen dag !!

Önskar dig ett fint firande !! 😊💕😻😻

HH 🙂

beem
2

Godmorgon. Sol och moln 12° och blåsigt.
De har lovat sol så det hoppas jag på.
I går fick jag klar belysningen där jag ska ha Pelargonerna.
De små plantorna har jag i en växthylla med belysning från Ikea.
Just nu lyssnar jag på en dokumentär om Jacob Dahlin.
Önskar er alla en fin söndag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2023-09-17 12:18 av beem
beem
2

#0: Blir nog en härlig dag

Sorgen är kärlekens pris

beem
2

#2: Så vacker bild

Sorgen är kärlekens pris

Maria
3

Fyy
Vi har varit iväg till IKEA i Kållered.
Det är nyöppnat sedan i maj bredvid det gamla.

Sååå stort och förvirrande. Både restaurang och Bistro. Snacka om stort varuhus.

Det enda vi köpte var korv😉 Det fick man beställa och betala i stationer och sedan kolla på en skylt efter sitt nummer.

/Maria

Soligajag1
1

#10:

Ojojoj, , tänk så det har blivit med allt , ingen betjäning längre av "människor" , snart sitter det en datoriserad docka i kassan, ,

HH 🙂

[Vargnatten]
4

God Eftermiddag !

En strålande höstdag med sol som värme men man känner bra nu i luften som kylts ner fast det är varmt i solen att hösten nu är på gång.

#10 Tänk hur det har blivit håller med Soliogajag1 ingen kontakt snart med människor och sånt här trivs jag inte med visst det kan gå ann nån gång nånstans men gud bevare oss väl vi vill inte se det överallt tvärtom vi behöver dom mänskliga mötena med varandra.

Jag tänker också på många gamla som inte alls kan klara av sånt här mina föräldrar 94 och 90 år dom har inget internet och inga mobiler bara två gamla utan nätet dom kan inte boka tåg, dom kan inte boka färdtjänst eller sjukresor allt sånt får jag göra åt dom så dom skulle inte klara sig ute i samhället idag. Min far handlar men mor är dement och bara ligger men far kan fortfarande handla på sitt konsum men ut och resa åka tåg, flyg eller buss där skulle han kamma noll med usel hörsel så inte ens via telefonen skulle han klara av det och vara beroende av mig och min mobil och det här är riktigt tragiskt hur våra äldre hamnat så enormt utanför samhället pga teknikens framgång det känns inte rättvist alls dom måste ju få vara med dom också.

Önskar er alla en fortsatt fin Söndag 🙂