Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordkläder-smink-smycken
Läst 150 ggr
Soligajag1
0

Hårfärg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag köpt en hårfärg , real red.
Det va ett tag sen jag färgade håret ,
Ska bli spännande.

Brukar ni färga / tona håret ?

HH 🙂

• Redigerat 2023-09-07 17:24 av Maria
[Vargnatten]
1

Snyggt 👍

Nej numera färgar jag inte håret det får vara grått sen många år men förr som ung färgade jag och då på den tiden var det mycket kraftiga röda toner men också brunett och blekt jösses allt skulle provas på.

Jag klipper mig själv sen tidigt 90 tal med maskin och har inte mycket barr alls men till och med den stubben färgade jag på den tiden men nu är den grå sen många år och det får den vara 😎

Lycka till med färgen den är jättesnygg 👍

citytjejen
1

Gör ljusa slingor i håret hos frisör då och då. Behöver dock inte gå så ofta numer eftersom jag fått naturligt vita strån i håret lite här och där och som ljusar upp på en fint sätt.

/Christina

Maria
2

Ljusa slingor hade jag förr men jag har aldrig färgat håret.
Numera är det grått.

/Maria

Soligajag1
0

#1:

Tack snälla , va duktig du är som klipper dig själv.

Färgar imorn. 😊😀👍

HH 🙂

Fridaaaa
1

Japp färgar håret
Just nu är det mörkbrunt, blev för mörkt, mörkare än vad det stod på förpackningen menmen :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
1

Periodvis färgar jag håret, oftast i någon chokladbrun-gyllene-kopparfärg.
Klipper mig själv också, jag avskyr verkligen att gå till frisören.🙈

Förut hade jag en frissa som jag verkligen gillade, hon var både bra och trevlig men hon har slutat. (Lite lustigt att vi efter flera år insåg att hon är nära släkt med min svåger, vi känner delvis samma människor men hade inte kopplat ihop dem.😄)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
0

Jag har färgat håret sen jag var typ 13. Svart.

flocken
0

Jag bleker mitt hår.
Men då jag nu klippt bort hälften av håret i en undercut så får vi se hur det blir.
Att bara bleka hälften ser lite konstigt ut.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

Förr i tiden färgade jag ofta håret men det var många år sen sist.

Stolt ägare till tre La permer

Åsa S
1

Jag har färgat mitt hår med mörkbrun henna i runt 30år + jag klipper mig själv

CasaRamon
2

Jag har färgat mitt hår sedan jag var i 20-års åldern och utbildad frisör, och fortsätter även nu på "gamla" dar. Hade röda toner tidigare, men numera i den naturliga färg som jag skulle ha, om det inte blivit grått.
Man ska tänka på en sak: om håret är lite grått, så blir det gråa, rosa-orange med röd färgning. Då kan man blanda färgen med en askton. Ex mörk askblond. Blanda 50/50 med den röda färgen. Kan vara bra att veta.

RackarFia
1

Gör ljusa slingor då och då

/Fia ☁️