Dricks taxiresa
Ni som åker taxi någon gång ger ni dricks ? Jag har inte lämnat extra. Hade inte en tanke på det då.
Har tänkt på det nu i efterhand.
Jag har åkt en del taxi i sommar pga mindre turtäthet på bussar under sommaren.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag åker taxi då och då men numera betalar jag med kort och telefonen ibland då blir det inte dricks men när jag betalade kontant då gav jag alltid dricks.
Idag känns det lite knepigt när man inte ger dricks har aldrig kontanter och vete sjutton ens om det går att ge dricks idag har tänkt fråga taxi nån gång men glömmer bort det när jag sitter i bilen.
#1: Samma här. Man kan ju också blippa och då står redan summan där. Det är möjligt att dricksen är borta.
Sorgen är kärlekens pris

Nej jag dricksar inte utan jag prutar innan resan
Stolt ägare till tre La permer
#3: Så har vi gjort på semester men aldrig här hemma. Jag tror det är fast taxa här i centraka sra'n.
Sorgen är kärlekens pris
Dricks? Nej, inte i Sverige. Skulle aldrig falla mig in att göra det här.
#5: Dricks på taxiresor ligger långt bak i tiden. men då jag sällan åkt taxi förrän i sommar började jag tänka på det.. men jag läste på nätet där taxi får 2000-3000 kr på en månad.
Sorgen är kärlekens pris

#4 En natt när vi kom sent till Uppsala från Arlanda skulle det ta tre timmar innan bussen skulle gå då gick jag runt bland de väntade taxibilarna och bad om ett bra pris och fick ner det till tre hundra för en resa hem :En resa på drygt två mil.
Stolt ägare till tre La permer
#7: Det är ju ett riktigt bra pris Du är en bra förhandlare
Sorgen är kärlekens pris
#6: Kan det vara inbakat numera i priset när vi idag inte ger dricks som förr pga tekniken. Jag vet inte och bara spånar lite men för mig känns det alltid fel att inte ge dricks det där blev man så van och är det en trevlig chaufför som gör sitt bästa vilket det oftast är för kunden så vill jag självklart kunna ge dricks.
Möjligen kan några har kontanter i fickan som dom ger i dricks men frågan är hur taxi ens får ta emot kontanter idag med tanke på säkerheten rånrisk och sånt.
Hoppas nån som kör taxi kommer in och läser tråden så kanske vi kan få svar 😎
Jag ger dricks när jag åker taxi.
Swichar ofta och då är det ju bara att lägga på lite på summan.
/Maria
Jag ger i princip aldrig dricks. Här är allt dyrt nog redan, och dessutom har vi skydd med löner och sånt så dricksa i Sverige känns lite overkill.