Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 197 ggr
MonicaLagerquist
2

Åska

Vad har du för förhållande till åskoväder?

Stolt ägare till tre La permer

[Zefirka]
1

Jätteroligt! Älskar det 🥰

Calcifer
1

Bryr mig inte mer än vid andra väder. Ibland är det mysigt men brukar inte tänka så mycket på det

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

• Redigerat 2023-08-07 13:16 av Calcifer
Zadeira
1

Jag tycker det är något av det mysigaste som finns.

Fridaaaa
1

Älskar åska! Speciellt på natten :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Jag har stor respekt för åskoväder men är inte rädd.

Minns som barn i torpet på landet när mamma och jag satt på köksbordet. Det gick blixtar från kontakterna på golvet och kylskåpsdörren flög upp och så var det ajöss med det kylskåpet.

När vår son var barn så slog blixten ner i en häst kanske hundra meter från vårt sommartorp. Obehagligt när de kom med en stor lastbil dagen efter för att hämta den döda hästen.

/Maria

• Redigerat 2023-08-07 13:48 av Maria
beem
1

#5: Fy så otäcka minnen

Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
1

Jag är inte rädd men har respekt.
Jag ställer mig inte under ett träd och undviker att vara högsta punkten tex på ett fält.

[Moon AppleGrey]
1

Har inga problem med åska så länge det gör det när jag sitter på bussen eller är inomhus.

Som vid småtimmarna idag, fram till 04 ungefär så blixtrade det mer eller mindre konstant.
Hade det helmysigt i soffan med katten i knäet, och tittade på 3 Disneyfilmer på telefonen.

MonicaLagerquist
1

Är jag inne så är det mysigt med åska
Blixten slog ner i en tall bakom vårt hus för ett antal år sen
En gång när vi var ute med segelbåten överraskades vi av ett åskoooch det var ju inte då kul.

Stolt ägare till tre La permer

beem
1

#9: Fy så jobbigt ute på vattnet och åska är otäckt.

CasaRamon
2

Jag förstår inte att man kan tycka om åska. Möjligen på avstånd då, men inte precis ovanför dej. Varit med om åsknedslag, som slagit ut datorn, fick köpa ny. och strömavbrott som varat ganska länge. Då man knappt vågar öppna kyl och frys, för att inte släppa ut kylan, eftersom man inte vet hur länge strömavbrottet varar. Nej fy för åska.

[Vargnatten]
1

Älskar åskan även om jag har respekt för den men är inte det minsta åskrädd tycker det är ett fantastiskt skådespel att se på.

Slagit ner har det i ett hus vi bodde i förr, fönster krossades och svarta spår i heltäckningsmattan glöd ur kontakter mm och jag satt i köket mitt emot föräldrarna som sa att jag blev helt vit i ansiktet vid nedslaget och så hade jag sot på mig.

Idag kom blixt och åskknall samtidigt så det slog ner sen kom grannen inrusande för det sprutade vatten ur en brunn på min ena tomt som är avstyckad och ej bebyggd men inget fel i brunnen kom och jouren undersökte det men vatten hade det sprutat rejält av så det blev väl ett himla tryck av både regn, blixt och åska samtidigt.

RackarFia
1

Hade fobi för åska som barn. Den absolut värsta rädslan/paniken är borta nu. Men jag är ändå rädd.

/Fia ☁️

Scorpio97
1

Jag tycker ljudet av åska är mysigt, och blixtrar kan ju vara en ordentlig föreställning.

Men jag har respekt för det också och är alltid orolig för vem eller vad som kommer skadas, hur många djur och människor som blir rädda osv. Så jag föredrar att det inte åskar.

//Jessie

DesK
1

Jag har respekt för åskan men tycker att det är ett magnifikt skådespel när det dundrar och blixtrar, men vill gärna vara på en trygg plats.

/Désirée